Sv: Vad gjorde du på din senaste lektion och varför?
Åh vad roligt att få vara stolt över sin häst inför uppfödaren,
. Det är härligt!
Och vad roligt med träningarna, man får lust att kika nån gång (antar att det inte är alltför långt bort...)
Kul att läsa också för det låter väldigt likt det vi gjorde för några gånger sen. Faktiskt under samma pass också, just sk vikn - sluta osv och sen även galoppöppna med volt
KL
Och ja, kan ju ta senaste träningen också då. (Mesta tiden annars har gått till sadelångest ang hoppsadeln samt att terrorisera duktigt folk på buke......
)
Det var lite liknande, med sk vik mellan koner, några steg - rakt fram - sen andra hållet - rakt fram osv. längs medellinjen till halva ridhuset ungefär.
Därefter samma i sluta - rakt fram -sluta på samma sätt. Och i galopp men då endast mellan konerna s a s. dvs svag växling mellan rättvänd -förvänd omväxlande. Första gången i skritt.
Syftet med det är att jag ska få in hur LITE, jag behöver göra,, om man vill överjobba någon del i rörelsen spårar allt ur, bokstavligt.... att använda sittbenen, vikten, växelvis och skänkeln, och ha kontroll över hjälperna, inte överarbeta...... Samt inte slarva med vägarna, alltid framdelen först tex..
Galopp i bågar över medellinjen och jobba med att ha kontroll över vikthjälperna. Förvända åt höger fungerade BRA
det har annars känts som den svårare, men när jag fick ordning i mitt huvud vad jag gör hela vägen gick det bra!
De här övningarna är nödvändiga för mej och jag inser också vilken otroligt lydig häst hon är numera
och otroligt känslig, hon följer snällt, och blir bara lite förvirrad och vinglig när jag virrar till det för henne.
Övningarna är också vänta-övningar för henne och har bidragit till att hon är så lyhörd, i början är det lite att hon vill hafsa igenom men just det lite "trixiga" passar henne bra, hon gillar det och blir otroligt lyhörd