Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Jag måste köpa en ny vinterjacka att ha i stallet i år. Har ni några föslag? Kravet är att den måste vara "dressyrig" (hur man nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 545
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag har kollat i TR och jag begriper inte riktigt vilka bett som är tillåtna och icke tillåtna när man tävlar dressyr. Är detta bett...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: LadyLusifer
·
Dressyr Vad rider ni med för bett egentligen? varierar ni eller blir det mest samma? hur mycket tycker ni att hästen ska stödja i handen? hur...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 942
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Dressyr är det okej att tävla dressyr på remontgrimma?
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: remmis
·
Dressyr Skulle behöva lite hjälp med dressyrövningar för en pigg dam! Innan hon kommit igång ordentligt kan det vara problem att till och med gå...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Blue_moon
·
Dressyr Ur TR: "Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat bett... ... Pannbandet skall vara av...
Svar
12
· Visningar
1 903
Senast: kopparberg
·
Dressyr ....på 7 år dock! Om någon vecka ska jag vara med i en dressyrtävling, det är "bara" LC program.Men jag vill inte göra bort mig...
Svar
8
· Visningar
2 451
Senast: twisten
·
E
Dressyr Hej! jag tänkte prova på en klubbdressyrtävling snart med min islänning. Hon har väldigt tjock och lång man och pannlugg, tycker ni att...
Svar
10
· Visningar
3 758
Senast: castle_bar
·
Dressyr Nyfiken varför? Har under denna vår/höst 09 varit ute och tävlat lite LC /LB på min 5åring... Hon går in gör alla rörelser på rätt...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 014
Senast: Donnatello
·
Dressyr någon som har förslag på sadlar till min herre? har varit på sadelprovning men jag va inte alls nöjd med det och letar nu ny. jag tycker...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 477
Senast: BabieBus
·
Dressyr Man ska ju ha typ raka handleder och händerna ovanför manken... men vissa ryttare har jag sett på tävlingar som har nästan kullagda...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: flashlight
·
C
Dressyr Jag undrar om det är tillåtet att tävla dressyr med barfota-boots på hästen? Någon som vet? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Elaine--85
·
Dressyr Är det någon här på buke som har något negativt att säga om Amerigo sadlarna? Har nu bestämt mig till 95% att köpa en amerigo classic...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 425
Senast: tuaphua
·
V
Dressyr Här har ni :) http://greatvictory.jalbum.net/Dressyrt%C3%A4vling%20Willands%20RF%2027-09-09/
Svar
17
· Visningar
2 063
Senast: Muninn
·
T
Dressyr Jag må vara blind, men jag har letat igenom tr utan att finna svar på min fråga. Får man starta en treårig häst i en...
Svar
16
· Visningar
1 849
Senast: M-oaa
·
Dressyr Jag skulle vilja ha tips på bett som är godkända till tävling till en häst som gillar nova-bett. Vad jag har kunnat läsa mig till är...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Annanaz
·
  • Låst
Dressyr Nu har jag färgat nosgrimman så den har precis samma färg som övriga tränset :love:
Svar
14
· Visningar
2 032
S
Dressyr Varför ser man nästan aldrig en frieser hästar på dressyrbanorna? Tycker att rasen borde passa bra till dressyr med sin stora utstråling...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
25 112
Senast: JG_Dressyr
·
P
Dressyr Är flätade lädertyglar tillåtet att ha under lokala tävlingar i dressyr (lätta klasser då) :)
Svar
4
· Visningar
1 708
Senast: JG_Dressyr
·
Dressyr Japp, dressyrhästen med den stora gången behöver en dressyrsadel :D Jag undrar vad som kan passa den här ryggen: I action men...
2
Svar
31
· Visningar
3 046
Senast: Modett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar