Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ja det har han! men han har mkt mer o hämta, vi håller på o försöker fixa till bogen som han gärna slänger ut här o där, o ju mer koll jag (och han) får på den, ju bättre rör han sig. Han börjar bli riktigt rolig att rida nu när han börjar bjuda till av sig själv.
Vi ser inte denna ras på banan för dom är en så jätte dressyranpassande egentligen.
Det är mycket häst att rida ihop, en stor häst som är väldigt lång i ryggen oftast. Dom är inte byggda för dressyren, dom är så höga i nacken och deras boglinje är väldigt hög.
Så dom är inte så dressyranpassande som man tror. Många tycker dom är fina, men dom kan inte ridas i låg form och väldigt jobba att rida ihop.
du kan ju googla på sabine shut kery(fins på youtube med illiad också) eller kolal på proudmeadows.com,där har vi riktigt bra tävlingshästar.SOm vunnit Horse of the year flera år nu,sedan 99 tror jag.
Själv har jag kortryggade,superkänsliga och inga problem alls att rid ai låg form.
Håller med alsterfeldt och stillet. Vilka friesers har du ridit?
Min lillkille som är två nu söker sig framåt nedåt när jag tömkör honom. Han har inga problem med att jobba med ryggen och blir väldigt elastisk och fin i sin gång.
Här är en bild på honom när han var knappt 1 ½ år gammal och då var han endå en aning spänd.
Det finns många halvblod som inte har den ultimata kroppen för samlat dressyrarbete heller! Exempelvis de som är alltför kortryggade och högställda och som alltid kommer att trampa förbi sin egen tyngdpunkt och aldrig komma till riktig samling... Men för den skull drar man väl inte alla över en kam?
Jag tycker att denna typ av rasism är tråkig!
Om T Alsterfeldt är den jag tror h*n är har vi väl ett lysande exempel på hur väl lämpad en frieser är för dressyrarbete. Trots fysiologiska svårigheter! Jag har däremot inte en aning om om h*n har tävlat med sina fina hästar!
jodå,visst har jag det.
hann med några stycken med bra resultat inna jag börjad emed uppvisningar.
unghästen på bilderna är endast tävlad western än så länge(fö en ypperlig tävlingsform när man skal börja tävla,lätt,avslappnat o kul) men kommer debutera i dressyr i sommar med sin ryttarinna.
Jag räknar med storverk av unghästen-han har allt en bra dressyrhäst skall ha-oavsett ras.
Det ser ju onekligen väldigt trevligt ut på bilderna. Är någon av dem din?
Själv har jag storslagna planer för min kallblodstravare - fast till tävlingsbanorna, vilken genre det än må vara - kommer vi inte att söka oss. För mig kommer skolningsarbetet alltid att vara en privat lyx. Trots det har jag höga krav på tränare, hittills har jag inte stött på någon som tror att min häst inte kan lära sig det någon häst av "bättre" ras skulle kunna! Fast jag har väl medvetet frågat rätt personer. Och det man inte vet har man ju inte ont av! I vårt fall är det "bara" ryttaren som innebär en begränsning...
en av de bästa hästar jag någonsin suttit på var just en Kbltravare-Spirits Nattfare.
så visst kan de-oavsett ras-inom sina egna(eller ryttarens )begränsningar!
Hej! Tycker inte bilden är hemsk! Och jag blir alltid lika glad över att se frieser på dressyrbanorna Kul med välridna hästar tycker jag, oavsett ras!
Tänker själv "sadla om" från halvblod till frieser, förhoppningsvis hittar jag min drömhäst och får hem den till i sommar
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.