Sv: Vad är vilka gångarter?
Om du läst hela tråden så ser du vad den egentligen handlar om, att jag - TS, är lite tappad bakom en vagn o behöver friska upp minnet om vad som är vad i dessa gångartsbedömningar
Jag var klantig i början o delade upp dem i tävlingsklasser för att locka många att lägga in filmer, men det var inte riktigt nån som hajjade så jag bad om Bedömda gångarter istället
Jag letar heller ingen med superdupermegagångarter, men jag vill ändå ha en häst som rör sig bra - för han man en gång suttit på en välriden häst med riktigt bra gång så har man liksom svårt att nöja sig med något annat!
Jag tänker inte rida GP, men jag vill ändå inte ha en häst som jag måste rida i 15 år för att den ska kännas go att sitta på
Hade jag pengar skulle jag mer än gärna köpa en läromästare, men nu finns inte dessa slantar så jag får satsa på den långa vägen att börja från början. Jag ser fram emot utmaningen
och nu har jag lite mer koll på vad som är vad i gångartscirkusen
Rumpnissen - hmm. Jag tror jag lider av samma åkomma. Jag är hellre försiktig med vad jag säger än att överdriva min hästs egenskaper - pinsamt att påstå att hästen är SÅÅÅ bra o sen upptäcker provryttaren att det inte alls var så... hellre glatt överraskad åt andra hållet..... men ingen vill ha honom
Har dessutom sagt ett lågt pris, för det var vad JAG skulle betala för honom, men ser många "sämre" som är utsatta för mkt mkt mer! Så alla tror väl att det är nått fel på min hahahaha!