Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Gravid - 1år Vi har köpt färdig barnmat tidigare men det börjar bli dyrt nu när han äter så mycket. Idag provade jag koka kyckling, morot, broccoli...
Svar
12
· Visningar
1 989
Senast: Apollo 13
·
Gravid - 1år Hej! Skriver under anonymt nick. Jag och sambon är i princip helt inställda på att vi vill ha barn, problemet är det där att tiden...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 757
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Vi sitter här och funderar på namn till våran ofödde. Vi har snöat in på ett namn vi hittade i en lista över medeltidsnamn. Jag vet inte...
Svar
12
· Visningar
2 406
Övr. Barn Jag sitter och planerar ekonomin för hur det blir när vi får barn. Vi har båda fasta jobb med hyfsat höga löner så vi bör väl klara oss...
Svar
15
· Visningar
2 222
Senast: tictac
·
Småbarn Hur har ni gjort? Rasmus är 2.5 snart och vi tycker att det börjar bli dags.
Svar
17
· Visningar
1 987
Senast: Mirre
·
Gravid - 1år Jag blev moster i somras, till en alldeles underbar liten pojke :love: Jag är dock usel på smått, men en sak har han fått mig att...
Svar
4
· Visningar
1 402
Senast: Sar
·
Småbarn Hur skulle ni reagera om ni fick veta att följande scenarion hade utspelat sig på ert barns förskola (i en grupp med barn i åldrarna 3-5...
2
Svar
25
· Visningar
3 837
Senast: Con
·
Övr. Barn Nu gäller inte det här mina barn, utan en kompis som har ett jobbigt ex. Men frågan är, får ena föräldern (som inte är...
Svar
8
· Visningar
6 550
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Gör ni det i förväg? Törs man verkligen det?^^ Jag kan ju bara se tillbaka på min förra grav och jag va HELT övertygad om att det va en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 175
Senast: Vogue
·
Gravid - 1år Ja nu sitter man här. Tankarna snurrar och känslorna hoppar! Vi har medvetet väntat med att skaffa barn nr 2 tills båda fått stabil...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: SweetSelene
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 728
Senast: Zaria
·
Småbarn I går fick jag mkt beröm på dagis för att min 3 1/2 åring skriver sitt namn själv plus lite ord som mamma och pappa. Enligt pedagogen så...
2
Svar
23
· Visningar
6 621
Senast: Sunshine
·
Övr. Barn Jag är en ensamstående mamma med 2 underbara pojkar. Pojkarnas pappa misshandlade både mig och barnen så vi lämnade honom för snart 1...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
17 544
Senast: afrodite74
·
Övr. Barn Intressant studie: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/barn-ingen-garanti-for-lycka_8899118.svd
2
Svar
21
· Visningar
3 487
Senast: ylvalill
·
Småbarn Nu kommer jag jobba lite längre pass,vilket innebär att jag inte jobbar riktigt lika många dagar som "normalt",kommer jobba ca 6 dagar...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 853
Senast: ylvalill
·
Övr. Barn Min barndomsväns barn är i trubbel. Hennes exman har under flera års tid misshandlat henne och även barnen men hon har nu lyckats ta sig...
2
Svar
25
· Visningar
3 979
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Jag vill börja med att säga att jag vet att det inte finns några klara svar men jag behöver få ventilera lite tankar och förhoppningsvis...
Svar
13
· Visningar
2 588
Senast: Lithonit
·
Övr. Barn Hur märker man om barnen eller vi har det? Kamma såklart, men kan man märka det på fler sätt? Hur väl syns det? Kliar gör det väl...
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: Con
·
Övr. Barn Jo självklart gör man ju det, men syftar mer på hur det man säger påverkar barnet och om ni alltid tänker på det innan ni säger tex "vad...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 660
Senast: Badger
·
Småbarn Ja vart ska dem sitta? Ur en säkerhetspunkt då. På sättet med bälte eller i vagnen med bältet som finns där?
Svar
10
· Visningar
7 441
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur