Mina barn=mitt allt

Sv: Mina barn=mitt allt

Jag vet inte ens om man borde bli förvånad längre? :(
I dagens samhälle kör man gärna över utsatta/de som ligger.

Ts - hur går det?
Kanske kan du få hjälp av ett personligt ombud? De vet ofta vart man kan vända sig, och vilken hjälp du kan få/har rätt till/ kanske följa med på.möten med berörda myndigheter o.s.v?
Du betalar ingenting för deras hjälp, dock jobbar de bara med personer som har psykiska funktionshinder.
De är dock inga juridiska personer, men som stöd och hjälp i kontakt med vård och myndigheter är de toppen.

I min kommun tjänar man som kontaktfamilj 1500kr efter skatt för att ha ett barn två helger i månaden. Så inga större summor direkt.
Frågan blir ju också varför barnen haft kontaktfamilj? Det är ju inget man bara får utan någon som helst anledning.

Ibland kan barn och ungdomar behöva miljöombyte, stimulans, fler vuxna förebilder, ett andrum från vardagen. Så anledningarna är många.

Min syrra hade en kontaktfamilj pga att hennes barns far dog innan barnet föddes samt att det inte fanns någon farmor/farfar/morfar/syskon eller annan släkt till barnet. Ang ersättning, storleken beror på uppdragets omfattning och barnets ålder. Varje år ger Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) ut rekommendationer kring ersättningar för familjehemsvården. Kommunerna och företagen kan använda dessa som stöd och vägledning när de tar fram sina egna riktlinjer för familjehemsvården, därför kan det se väldigt olika ut när det gäller t.ex. ersättningsnivåerna. Man kan alltid förhandla om ersättningsnivån.

Jag vet precis hur du har det:( slåss själv mot soc som lyckades ta mina barn med LVU på helt fel grunder vi ringde en advokat själv o håller på att överklaga till kammarrätten nu!! och kommer även stämma soc för granskning jag ger mej aldrig o det gäller vara stark,stå på sej dessa makt missbrukare som soc är i mina ögon ska inte få vinna det här!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama