Mina barn=mitt allt

Sv: Mina barn=mitt allt

Du måste ha utelämnat väldigt mycket. Så som du beskriver går det inte till.

Det jag har skrivit är allt jag vet.Jag var på förhör angående att jag skulle ha misshandlat mina barn.Vilket både skolorna där barnen går och mitt gamla jobb (där barnen varit med mycket) kan vittna till att jag inte gör.Jag vet inget mer än så.Fick bara till svar när jag nyss ringde socialen att vi hör av oss när vi vet mer eller om vi behöver ställa fler frågor.

Det var så här dom gjorde!!! Jag vet inte hur dom ska göra eller inte göra jag vet bara att detta är FEL!!!! Dom ska agera för barns bästa men detta är INTE för barns bästa!

Men så här går det inte till. Något i denna tråden stämmer inte....

Ne kanske inte vanligen men det var så dom gjorde! Jag vet inte hur dom ska göra och jag vet bara HUR DOM HAR GJORT!! Kan inte förtydliga det mer. Jag vet inte varför dom har agerat så som dom har gjort men nu har dom gjort det. Jag vill bara ha hem mina älskade pojkar för jag ser på dom att dom mår inte bra nu.Jag älskar dom av hela mitt hjärta utan dom finns inget kvar.

Men du säger att de inte använt LVU, vilken lag har de då stött sitt beslut på ?

Du måste ta reda på fakta.

Men du säger att de inte använt LVU, vilken lag har de då stött sitt beslut på ?

Du måste ta reda på fakta.

Jo jag vet att jag måste få reda på det men det är ju omöjligt när jag inte får kolla i papperna.Det enda jag lyckats få veta är att LVU är inte inblandat.Jag har inte råd med advokat och enligt socialen så får jag ingen hjälp från dom heller.Hemförsäkringen fick jag använda när jag lämnade barnens pappa , men täcker inte såna här "fall".

Om det har gått till så som du säger så tycker jag att du ska vända dig till media. Det låter helt vansinnigt! Jag förstår att folk inte riktigt kan tro på din berättelse eftersom det låter så hemskt. Är det sant så måste det komma fram så att andra inte råkar ut för samma sak som du.

Jo jag vet att jag måste få reda på det men det är ju omöjligt när jag inte får kolla i papperna.Det enda jag lyckats få veta är att LVU är inte inblandat.Jag har inte råd med advokat och enligt socialen så får jag ingen hjälp från dom heller.Hemförsäkringen fick jag använda när jag lämnade barnens pappa , men täcker inte såna här "fall".

Det kan inte vara något annat än LVU.

Vad hände innan omhändertagandet?

Det kan inte vara något annat än LVU.

Vad hände innan omhändertagandet?

Vad som hände....vi levde våra liv , gick i skola när vi kom hem den 11/4 och pojkarna lagom hade somnat så ringde det på dörren och där var socialen som helt plötsligt skulle hämta pojkarna.Jag och pojkarna fattade inget , vi bara grät och grät och pojkarna bönade och bad att få vara kvar hos mig men det sa socialen att det fick dom inte.Jag fick bara veta att en anmälan var gjord av kontaktfamiljen.Och inget mer än så. Jag har frågat dom om LVU är taget på pojkarna och på det svarar dom - Nej inte i nuläget. Mer än så vet jag inte. Jag ringer flera gånger per dag till socialen för jag vill ha svar , men får inga , får bara till svar att du får veta när utredningen är färdig eller om dom behöver ställa fler frågor.Jag anser att jag borde ha mer rättigheter men tydligen inte när det gäller denna socialen iaf...

Om det har gått till så som du säger så tycker jag att du ska vända dig till media. Det låter helt vansinnigt! Jag förstår att folk inte riktigt kan tro på din berättelse eftersom det låter så hemskt. Är det sant så måste det komma fram så att andra inte råkar ut för samma sak som du.

Jag har inte styrkan att gå ut i tv/tidning just nu jag är psykiskt nerkörd i botten igen efter detta.Jag vet inte hur jag ska orka upp efter detta igen ,om inte detta löser sig snabbt, jag äter sömnmediciner för att kunna sova lite , jag äter antidepressiva mediciner för att ta mig igenom dagen. Jag mår rent utsagt skit av den behandlingen jag fått av socialen.

*kl*

Men går inte staten in med juridiskt ombud vid sådana här fall...? Det ska väl inte hänga på den enskilda förälderns möjlighet att betala ett ombud eller inte? Det är väl inte socialtjänsten som avgör om ett juridiskt ombud ska utses eller inte, de ska sändas in en begäran till domstolen som i sin tur utser ett ombud?
Eller läser jag mig fram helt galet...?

Jag har inte styrkan att gå ut i tv/tidning just nu jag är psykiskt nerkörd i botten igen efter detta.Jag vet inte hur jag ska orka upp efter detta igen ,om inte detta löser sig snabbt, jag äter sömnmediciner för att kunna sova lite , jag äter antidepressiva mediciner för att ta mig igenom dagen. Jag mår rent utsagt skit av den behandlingen jag fått av socialen.

I så fall behöver du se till att få hjälp själv, i det skicket kommer du inte orka med någon tvist heller. Om din sits är som du beskriver den skulle jag kontakta en kvinnojour för rådgivning.

Jag är själv socialsekreterare och vet att det inte går till så som du beskrivit. Det är många saker som inte stämmer alls.

*kl*

Men går inte staten in med juridiskt ombud vid sådana här fall...? Det ska väl inte hänga på den enskilda förälderns möjlighet att betala ett ombud eller inte? Det är väl inte socialtjänsten som avgör om ett juridiskt ombud ska utses eller inte, de ska sändas in en begäran till domstolen som i sin tur utser ett ombud?
Eller läser jag mig fram helt galet...?

Hur gör man då?Tar jag kontakt med domstolen eller hur går man till väga?
Ja jag har kontaktat kvinnojouren , och ja jag vet jag orkar inte med en tvist egentligen men jag gör det för mina barn.Får jag hem dom så kommer jag också må mycket bättre.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama