Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Övr. Barn Hur gör ni som har två eller fler språk i familjen? Jag bor i England och väntar första barnet nu. Engelskan kommer ju bli första...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 006
Senast: leia
·
Övr. Barn Jag känner som de flesta föräldrar gissar jag, att man inte vill köpa precis allt barnen vill ha för att de ska lära sig något om hur...
2
Svar
24
· Visningar
2 266
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag kommer inom den närmaste framtiden delta på ett kejsarsnitt, jag kommer vara med i stället för pappan pga hans obotliga skräck för...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: McFlurry
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 710
Senast: cirkus
·
Småbarn Ibland känns det som att livet är ett ständigt balanserande på en knivsegg. Vår lilla fröken som fyller 4 i december har alla känslor på...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: Yrja
·
Gravid - 1år Någon som hört om detta innan? Har det redan börjats införas på vissa barnmorskemottagningar? Känns ju som om riskerna minska rejält med...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: Imogen
·
Småbarn Igår sa min dotter (5 i januari) att hon ville att jag skulle vara lång och smal som hennes kompis mamma. Min spontana (och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 540
Senast: Andromedae
·
Småbarn Jösses vad mycket jag måste förträngt mellan storebror och lillebror. De börjar på samma bokstav så får de får helt enkelt heta...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Hermelin
·
Gravid - 1år Eller är det inte så illa med bemanningen på BB under semestern som jag har fått för mig? Jag har tänkt mig att hoppa över en månad av...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: DarkInNight
·
Småbarn Har en krasslig tvååring här hemma, snorig som attan och får även mycket kladd i ögonen. Han säger att det kliar i ögonen och han är...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Okej..jag och mitt ex har en flicka ihop på snart 4år, jag har träffat en ny man och vi ska nu flytta ihop. Men hur gör man!? Hur ska...
Svar
14
· Visningar
4 350
Senast: ancan
·
Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 835
Senast: Girasol
·
Övr. Barn Jag har försökt hitta information om vad Es skola har för rutiner kring detta men jag hittar inget. Vad brukar skolan ha för rutiner för...
Svar
4
· Visningar
3 161
Senast: Sol
·
Småbarn Vi fick en mycket uppskattad leksaksdammsugare i födelsedagspresent till sonen. Men den har inte hållit och den var på tok för kort för...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: WBanna
·
Gravid - 1år Nu vänder jag mig till allvetande Bukefalos! Ungefär en gång i timmen (3 ggr) nu har jag vaknat och mått så inihelvetes illa, kramp i...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Magnum
·
Övr. Barn Jag har ett barn som har ett aningen "avvikande" beteende, på vilket sätt spelar ingen roll i den här frågan. Men det är så att det...
2
Svar
30
· Visningar
3 552
Senast: lillamy73
·
Gravid - 1år Jaha, min sambo har begärt att vi ska separera efter en längre konfliktfylld tid. Han varken orkar eller vill längre och jag kan inte...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 957
Gravid - 1år Vet inte om jag lägger tråden rätt men jag provar här, Jag och min sambo har egentligen sedan dag ett varit överens om att vi vill ha...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 589
Småbarn Min dotter som blir 4 ar om 3 veckor klagar ofta pa ont i magen, bade hemma och pa förskolan. Det verkar komma plötsligt men försvinna...
Svar
8
· Visningar
1 421
Senast: majola
·
Övr. Barn Har en svärmor som väl egentligen inte är elak, det är bara att hon säger otroligt klumpiga och sårande saker. I familjen finns 4 barn...
Svar
12
· Visningar
3 967
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur