Tycker det är jätte svårt.
Jag är själv över 35 år och jag vet att jag redan som 5 åring uppfattade mig som tjock och skämdes över det.
Min kusin som jag umgicks med var av det nättare slaget och något äldre, hon fick alltid höra hur fin hon var, att hon skulle kunna vara modell osv.
Tack och lov fattade jag inte förrän framåt 13 hur man bantade.
Vårt äldsta barn 7 år han kan i mellan åt kommentera folk som tjocka, men sällan sig själv fast det har hänt.
Dottern som är i 5 års åldern nu har nog aldrig kommenterat andra så mycket, annat än mer i positiva ordalag.
Fast hon kan reagera på sin mage lite, hon har tyvärr trassel med den vilket gör att hon får (givetvis via läkare) medel som gör den lite mer bukig.
Jag kan väl ibland när jag är i rejäl obalans komma med lite väl hårda ord om mig själv, fast jag kämpar för att bita mig i tungan.
Men tyvärr har jag aldrig riktigt kommit ur ätstörningarna och under andra graviditeten ramlade jag tillbaks i anorexi och sen har det gått i vågor även senare nog för inläggning, det är en stor skam men vi har försökt vara öppen om det och pratat om det med barnen på deras nivå. Så gott det nu går.
Men jag är livrädd för hur det ska ha påverka barnen i långaloppet (vilket nog gör mig lite övernojjig på dem
) .
Men liten som Melisen skriver så försöker vi prata om vilken nytta maten gör och hur den bygger upp muskler och ork och ja hela den biten. Barnens pappa är rätt bra på biologi och snöar lätt in i djupa diskussioner.