Är det bra eller dåligt att få en diagnos?

@grodan21 Jag har läst att många måste lämna in intyg varje år. Känns lite onödigt och orättvist. Det kostar väl några kronor också, vad betalar du för intygen?

Ja jag säger inte att det inte kan krävas läkarintyg, bara att det inte är så per automatik. Jag kollade upp det på Aspergerforum innan jag sökte, och även där är det många som inte behövt lämna läkarintyg.

Kan iofs tillägga att om jag hade behövt ett intyg så hade min läkare skrivit ett åt mig (kollade med henne ifall att). Det kostar som vanligt 200 kr att gå till läkare här, om man inte har frikort förstås.

@grodan21 Jag har läst att många måste lämna in intyg varje år. Känns lite onödigt och orättvist. Det kostar väl några kronor också, vad betalar du för intygen?

Varför varje år? Det har jag inte hört något om någonstans...? Är det bara under övningskörningstiden eller även efter att körkortet är taget?

@lewellyn Det är åtta år sen jag ansökte om körkortstillstånd och kryssade då bara i rutan om man hade någon diagnos. Sen har jag behövt lämna varje år, även efter jag tog körkortet och aldrig har någon läkare tvivlat på min förmåga att köra bil.

Jag har inte ens orkat ta itu med körkortet, tänkte ansöka om lämp för några år sen innan jag hade diagnoserna men nu har jag både ADD och Aspergers så kommer definitivt bli tvungen att lämna in läkarintyg. :crazy:
Men jag vet inte om jag skulle vara så bra på bilkörning så jag avstår tills vidare...

@Mammadutt
Tyvärr stämmer det att det finns de som blivit anklagade att vara dåliga föräldrar.
Har en bekant som varit i sociala händer under flera år oskyldigt anklagad att vara en opassande förälder.
Varit "frivilligt" omhändertagen på ett hem för att bevisa att hen kan sköta sitt barn. Hade hen nekat hade de LVU:at barnet.
Kan tala om att det inte hittades något att klaga på.
Föräldern har adhd.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·
Övr. Barn Hallåjj! Jag har en son, fyller sju om några dagar, som alltid varit svag i sin impulskontroll. Han var sen i talet, och uttryckte...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 121
Senast: Basilika
·
  • Låst
Övr. Barn Är hemma och är sjuk så jag kollade på debatt på tv:n och det handlade om vad för barnböcker som är ok och inte. Tex så togs Astrid...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 622
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?