Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Har följt trådarna om årets föl och undrar lite hur långt de har kommit i nuläget...d.v.s. ledvana, borstning, hantering m.m. En...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 049
K
Avel Är det för optimistiskt att tro att man kan betäcka en welshponny på 25 år och hon kan klara att få föl? Hon har dock haft ett par föl...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Iglatjarn
·
Avel Hur går det till när man köper häst från Danmark? Hur bär jag mig åt och vad bör jag tänka på? Hur fungerar det med fölet som...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: globbe
·
Avel Efter att ha kollat på falsterbo gillade jag skarpt Löjnantshjärta som vann huntingklassen. Men hur funkar det att betäcka ett sto i...
2
Svar
21
· Visningar
3 847
Senast: Görel
·
A
Avel Jag har en hingst som används för första gången i år. Han har betäckt fem ston under två brunster och inte lyckats få någon dräcktig.Hur...
Svar
2
· Visningar
1 837
Senast: Rodde
·
Avel När e den.. tycker ni det är nån ide att visa min bebba som föddes igår? hur går dom till mm??
Svar
3
· Visningar
896
Senast: kima
·
Avel Nu MÅSTE jag få en förklaring. Detta har jag hittat på internet: Cremello är en färg som på svenska egentligen heter gulvit. De...
Svar
12
· Visningar
1 749
Senast: loveponies
·
Y
Avel Gick in på Flyinges hemsida och fick läsa att For Feeling är nu frisk och är tillback i aveln? Vad har hänt med honom?
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Thildha
·
M
Avel Har fått förfrågan om att ta hand om en kompis häst fr.o.m. i höst och ca 1 1/2 år framåt, och som tack för hjälpen få ta ett föl efter...
Svar
10
· Visningar
3 159
Senast: martha
·
Avel Om man korsar tex. varmblod x fullblod så blir det ju en korsning. Om man korsar tex. halvblod x connemara så blir ju även det en...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 314
·
O
Avel Nu ligger den här tråden antagliogen inte rätt men jag viste inte vart jag skulle lägga den så det blev här, men flytta den gärna om den...
Svar
18
· Visningar
1 598
·
N
Avel Min flickvän har ett Welshcobsto som hon funderar på att betäcka. Hon är ca 154 och av ädlare modell, mycket gott temperament med mycket...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Iglatjarn
·
Avel Fick igår papperen, på mina föl, från hingsthållaren. Fick då med papper för DNA test. Jag har inte riktigt fått någon rätsida på detta...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Ramona
·
B
Avel Fölet har inte bajsat än!!! (Hon föddes imorse.) Ringde veterinär och han sa åt mig att prova peta där bak med olja på en handske...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: bitch1
·
Avel Vad tycker ni om honom? Vill höra bu och bä! Tror ni att han skulle kunna uppfylla mina kriterier när det gäller hingst?: Modern typ...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: Zini
·
K
Avel Nu är äntligen ASVH:s nya sida ute. :bump: Och kolla vad de äntligen fått igång: :banana: http://asvh.globalinn.se/blup.htm...
2
Svar
39
· Visningar
2 824
Senast: crazy
·
Avel Vad har man egentligen för rättigheter som hingstägare? Jag har en shetlandshingst godkänd för avel, jag är väldigt noggrann med vilka...
2
Svar
25
· Visningar
2 139
L
Avel ...eller hur vet man hur mycket man vågar rida? Man får ju tävla ett sto vars föl är 4 månader. Hur ska man då träna henne innan för...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Roheryn
·
Avel Eftersom jag skall anmäla min fölis till fölbesiktning så har jag blädrat en hel del i mammans papper. Det som jag blev fundersam på är...
Svar
6
· Visningar
8 840
Senast: Welsh
·
W
Avel :idea: Är det inavel när en häst har samma hingst en gång i andra ledet på pappans sida och en gång i fjärde ledet på mammans sida?? När...
2
Svar
20
· Visningar
3 229
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka