Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Jag tycker själv att jag har världens snyggaste och vackraste hästar och skulle så väldans järna vilja visa upp dem. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: corvette
·
Avel Jag har ju som några kanske vet fått en liten grabb efter mitt varmblodssto och halvblodshingsten Cathageno. Nu såg jag i tidningen...
Svar
11
· Visningar
1 399
Senast: LaMaya
·
M
Avel Nu vill jag se lite bilder på sk Vida Ganascher vs Icke Vida Ganascher. Vad är det man tittar efter?? Har sett på flera...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Valencia
·
Avel Upptäckte en sak på mitt ena sto idag som jag aldrig sett på henne innan. Hon är väldigt ihopdragen och sluten i slidläpparna går knappt...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: gylle
·
T
Avel Någon som har avkommor efter någon av dessa två och kan berätta om temprament m.m Undrar också över deras resultat poängmässigt från...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: Cesam
·
J
Avel Jag har inte så jättestor erfarenhet av avel, men jag har ett sto (en 3-åring) Lasandos - Amiral - Furioso III. Jag skulle gärna vilja...
Svar
14
· Visningar
2 541
Senast: Görel
·
Avel Jag är inne på att köpa ett welsh-sto för att komplettera min avelsverksamhet. På så sätt får jag en ponny som kan användas av barnen... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 489
Senast: __Stilett__
·
Avel Jag har funderat på att köpa en 2-åring e. Biggles och funderar lite över hur era Biggles-avkommor utvecklas? Jag skulle själv aldrig...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: oskma
·
T
Avel Jag vill ta fram en häst att rida OS på :smirk: , vad tror ni om att betäcka detta ponnysto med Weltmayer? Hon är e.Derano B ue. Samba... 2
Svar
25
· Visningar
3 002
Senast: Sherry
·
Avel Enligt blupen skall han ju ge riktigt fina föl. Och även om han är en "hopphäst" så skall han ju ge bra exteriör och gångarter. Har...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: rummie
·
P
Avel Är det någon som har koll på hur många ston RP-hingstarna har haft hittills i år. Är det fortfarande Bo-Gi som toppar eller har det...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: peråke
·
Avel Mitt sto fölade inatt, ett litet stoföl blev det :) Men jag vet inte vad det kommer att bli för färg på henne. Hon är iaf black av...
Svar
10
· Visningar
1 484
Avel ..så jag frågar istället vilken stam ni skulle föredra om ni skulle köpa en unghäst/föl idag. (med hingst som är verksam nu)... 2
Svar
39
· Visningar
3 657
Senast: clownen
·
Avel Travfolk: Är det någon som vet hur det går med diskussionen listhingstar kontra EU? Kommer det att bli möjligt att importera sperma...
Svar
5
· Visningar
1 182
Senast: via
·
Avel Hur brukar ni göra dom första gångerna ni lastar sto med föl? Och hur står dom i transporten, utan mellanvägg? Mamman fast? mm Åkte i...
Svar
11
· Visningar
3 650
Senast: oskma
·
P
Avel Är det någon som har tillgång till resultaten? Verkar inte finnas på ASVH:s hemsida längre tyvärr och jag söker några resultat: Snälla...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: Picasso
·
L
Avel Finns det någon här på buke som vet något om denna hingsten? Han har några godkända söner så det finns säker någon här som vet vem det...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Saybia
·
Avel Blev först förbryllad när jag började rida mitt dräktiga sto (är strax efter 50 dgn ca nu) och hon kluckade i "magen" som man själv kan...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: Cesam
·
D
Avel För ett tag sedan har jag för mig att jag ögnade igenom en tråd där ni bukefalosare hade skrivit det längsta ni varit med om att ett sto...
Svar
9
· Visningar
818
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?