Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Travfolk: Är det någon som vet hur det går med diskussionen listhingstar kontra EU? Kommer det att bli möjligt att importera sperma...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: via
·
Avel Hur brukar ni göra dom första gångerna ni lastar sto med föl? Och hur står dom i transporten, utan mellanvägg? Mamman fast? mm Åkte i...
Svar
11
· Visningar
3 634
Senast: oskma
·
P
Avel Är det någon som har tillgång till resultaten? Verkar inte finnas på ASVH:s hemsida längre tyvärr och jag söker några resultat: Snälla...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Picasso
·
L
Avel Finns det någon här på buke som vet något om denna hingsten? Han har några godkända söner så det finns säker någon här som vet vem det...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Saybia
·
Avel Blev först förbryllad när jag började rida mitt dräktiga sto (är strax efter 50 dgn ca nu) och hon kluckade i "magen" som man själv kan...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Cesam
·
D
Avel För ett tag sedan har jag för mig att jag ögnade igenom en tråd där ni bukefalosare hade skrivit det längsta ni varit med om att ett sto...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: AraSlei
·
K
Avel ska börja ställa ut min minishettis. vad är det man bör tänka på? hur går en utställning till? hur gör man? hur ska pollen se ut...
Svar
3
· Visningar
1 050
A
Avel hej! Jag skulle gärna vilja veta lite mer om dessa hingstar, alltså Segull frá Skardi och Faldur frá sydri-grof. Speciellt vad de...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Lejonelle
·
Avel Jag undrar vad en betäckningsraport är? Vem får man den av ? Jag sitter och fyller i papper för fölvisningen då skall dom ha...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: clownen
·
Avel Skall denna lapp skickas till hingst hållaren?? Eller vem skall ha den . Jag fick lappar i dag efter mycket tjatande mm
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Hovdam
·
Avel jaa vad har er (halvblod) häst för BLUP index? Va inne asvh o kollade damernas :) Moonlight hade EXT 97 GÅNG 112 HOPP 98 TOTAL...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 865
Senast: Icca
·
R
Avel Ni med tävlande hingstar som betäcker naturligt hur löser ni det, tar ni begränsat antal ston och låter hingsten tävla samtidigt eller...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Iglatjarn
·
Avel nu vet jag inte om min tråd hamnar på rätt ställe... Jag har en sköthäst som är frysmärkt, nu undrar jag om man kan söka på det och få...
2
Svar
23
· Visningar
1 687
Senast: _husmusen_
·
M
Avel Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men hoppas.... Hörde av nån nångång att det fanns utställningar för alla hästraser..... Men...
2
Svar
28
· Visningar
2 607
Senast: Matiz
·
Avel var inne och kollade Blupen på de hingstar jag är intresserade av. mycket intressant. Jag har två frågor: Finns det motsvarnde för...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Susan
·
C
Avel Hej. Mitt sto står på betäckning nu (naturlig betäckning). Hon tog sig tyvärr inte på första försöket, hur stor är chansen att hon...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Welsh
·
Avel ska byata stall på mitt sto å föl då dom som äger stället inte vill ha oss kvar där :crazy: så undra bara när tycker ni att man kan...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Pretty_Fly
·
M
Avel Hur länge kan man avla på en frisk och sund märr som har haft okomplicerade fölningar. Har inte haft föl varje år utan har fått vila...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: martina
·
P
Avel Jag undrar hur höga (på ett ungefär) era d-ponnys varit, när de är nyfödda?! Hur är det med höjden på nyfödda hästar... Kan det vara så...
Svar
13
· Visningar
2 751
Senast: peråke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka