Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var iväg och köpte ett nytt sto idag, har gett upp tanken att få krångelstoet dräktigt så när jag sprang på ett högintressant sto så...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: ameo
·
Avel Maste man avla rastypsikt? Satt och diskuterade detta med en bekant idag, och hon sager att hon avlar pa det hon tycker om...
Svar
19
· Visningar
1 652
Senast: Tystamarie
·
Avel Blev lite undersam om i vilket förbund jag skall registrera min kille. han är efter Godkänt svh U:Welch av cobtyp, med full stam(132cm... 2
Svar
20
· Visningar
1 860
Senast: Emoyeni
·
Avel Hallå alla, skulle gärna ta emot lite rent hypotetiska tankar, gissningar och ideer kring hingstval till mitt sto... :bump: Lite...
Svar
5
· Visningar
1 343
Senast: Pansi
·
C
Avel Jag har en gammal travare på 20 år, hon är mycket snäll och trevlig på alla sätt och vis och hennes psyke är fantastiskt. Därför vill...
Svar
9
· Visningar
1 414
Senast: maria_b
·
S
Avel Har hittat ett 2 -årigt connemarasto som jag är intresserad av att köpa.. men hon har inte blivit visad än.. Är det försent att göra...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: EmblaAsk
·
N
Avel Hur gammalt ska ett sto vara (minst) när man betäcker henne första gången? Finns det för respektive nackdelar med att betäcka tidigt...
Svar
13
· Visningar
8 404
Senast: Görel
·
Avel Vart kan man hitta resultat därifrån från alla år? (många år)?? Någon som vet?
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: Nupilot
·
Avel Någon som kan berätta något om denne herre? tex tävlings resultat, vad han nedärver osv Finns det någon hemsida? jag har sökt men... 2
Svar
21
· Visningar
4 706
·
Avel Kom på att jag inte vet vad som gäller längre, tidigare reggade man ju stona i asvh när man importerade dem annars kunde man ju inte...
Svar
9
· Visningar
1 281
·
Avel Min lilla krångeldam är väl ganska känd här... Hon har ju i hela sitt liv lääängtat efter att få ett eget föl. :D Och nu passar hon på...
Svar
7
· Visningar
1 233
L
Avel Någon som känner till vem den i danmark verksamme hingsten LOBSTER är och vad han har lämnat för avkommor ???
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Loviza
·
Avel Nu har ni säkert tröttnat men jag måste fråga; Jag har varit lite förundrad över mitt föls färg,,,eller färg och färg men hans tecken...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: Loppilopp
·
P
Avel jag är inte alls insatt i dett, så hur länge är det?
Svar
1
· Visningar
995
·
Avel Hur har ni era hingstar? Tex låter ni hingsten gå med stona hela tiden eller släpper bara ihopa när det är dax för betäckning eller när...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: martha
·
Avel Rätta mig nu om jag har fattat fel: Sekt A = welsh mountain Sekt B = welsh ponny Sekt C = welsh cob ponny (samma maxhöjd som sekt...
Svar
19
· Visningar
1 916
Senast: Asa_S
·
E
Avel Jag undrar var man kan hitta information om danska hingstar (gamla) Har försökt att hitta på egen hand men hittar bara "nya"...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: gylle
·
Avel Vet att det funnits någon annan tråd om ämnet men har så många frågor så jag startar en ny. (Frågorna riktas mot fölvisning av svenska...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: RebeckaKihlberg
·
Avel Har suttit och funderat lite över vad det nya systemet innebär. Så slog en tanke mig: Hur fungerar det om man skulle ta hem fryst...
Svar
12
· Visningar
1 012
Senast: Blixtra
·
L
Avel när man går in på atg`s sida och kollar sport info häst, vad exakt betyder avels index 108 0,76? (står på en häst jag funderar på att...
Svar
3
· Visningar
1 262
Senast: trotters.inc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31