Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel jag är inte alls insatt i dett, så hur länge är det?
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Görel
·
Avel Hur har ni era hingstar? Tex låter ni hingsten gå med stona hela tiden eller släpper bara ihopa när det är dax för betäckning eller när...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: martha
·
Avel Rätta mig nu om jag har fattat fel: Sekt A = welsh mountain Sekt B = welsh ponny Sekt C = welsh cob ponny (samma maxhöjd som sekt...
Svar
19
· Visningar
1 909
Senast: Asa_S
·
E
Avel Jag undrar var man kan hitta information om danska hingstar (gamla) Har försökt att hitta på egen hand men hittar bara "nya"...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: gylle
·
Avel Vet att det funnits någon annan tråd om ämnet men har så många frågor så jag startar en ny. (Frågorna riktas mot fölvisning av svenska...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: RebeckaKihlberg
·
Avel Har suttit och funderat lite över vad det nya systemet innebär. Så slog en tanke mig: Hur fungerar det om man skulle ta hem fryst...
Svar
12
· Visningar
1 009
Senast: Blixtra
·
L
Avel när man går in på atg`s sida och kollar sport info häst, vad exakt betyder avels index 108 0,76? (står på en häst jag funderar på att...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: trotters.inc
·
Avel Började fundera på detta när jag var och kikade på en del unghästar(halvblod) som var till salu. Både 1-, 2- och 3-åringarna var riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Tystamarie
·
Avel har sett att många skriver att dom har grönt pass, blått pass eller grått pass. va menas me de??? inte så insatt i pass förfrågorna...
Svar
7
· Visningar
6 833
Senast: Ia*
·
Avel Ni som seminerat med Qvadrigo, vad såg ni hos hingsten, förutom prestationerna, och hur har det gått? Avkommornas temperament och utseende?
Svar
5
· Visningar
2 639
Avel Jag har planer på att betäcka mitt sto nästa år. Men vart tusan kan man se alla dessa Hingstar? :d
Svar
3
· Visningar
638
Senast: hoppsann
·
I
Avel Jag har hittat en toppen häst som ska hyras ut på foder. Men i annonsen står det att det är en "typisk pilot avkomma". Ska jag bry mig...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Galadriel
·
S
Avel Tycker att det skulle vara intressant att jämföra poängen från fölvisningarna och treårstesten. Exteriört + gång. Vad fick era hästar...
Svar
15
· Visningar
2 299
Senast: Sherry
·
Avel En undran från en som gått vilse i utställningsträsket. Har ett fyraårigt shettissto som inte var på premiering i fjol då hon var inne i...
Svar
4
· Visningar
799
Avel Sitter här i valet och kvalet om hur jag skall göra.... Har som jag tidigare nämnt funderat på att betäcka mitt bästa tävlingssto med...
Svar
16
· Visningar
2 141
Senast: Olinda
·
Avel Har blivit mer och mer förtjust i Etrusco. Är det någon här som har fått föl efter honom? Är jättenyfiken på hur han nedärver sig..
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: LaBelle
·
U
Avel Har ett shettissto som jag gärna skulle vilja ta föl på. Problemet är att hon är 17 år och vad jag vet har hon ej haft föl tidigare. Vad...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Ullebulle
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka min pärla, kanske nästa sommar. Vad skulle ni som är lite mer kunniga betäcka min tjej med. Hon är...
Svar
14
· Visningar
1 132
Senast: Lavinia
·
Avel Vad krävs för att få en welsh mountain hingst godkänd?
Svar
11
· Visningar
2 394
Senast: Znurro
·
Y
Avel Sitter och funderar på att köpa en arab till att ha i ridponny avel. Men hon har ingen stamtavla! Går det att registera henne som...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: YaYa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka