Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni och håller nu på med att leta efter en flock han kan gå i under uppväxten. Jag har fått ett...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: _HESTUR_
·
Avel Lite bakgrund: Jag har ju ett sto med föl. Den lilla är nu 5 veckor gammal. Tanken var att hon skulle gå med ett annat sto och fölis...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Thera
·
Avel Har någon varit med om följande? Pappas kollega har en hästgård med ca 50 varmblodsston för avel. Och han har aldrig tidigare varit med...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Mia_R
·
Avel ...utan mamma eller amma? Jag har ju ett föl i år som blev av med sin mamma när hon var två veckor och jag kunde inte hitta någon amma...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: Masse
·
G
Avel Vad brukar gälla när det gäller betalning, vem står för kostnader för hovslagare/vet/foder/avmaskning etc fram till leverans, försäkring...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: __Stilett__
·
D
Avel Har en korsning, där mamman är fullblod/travare och pappan är halvblod (Primör). Kan härstammningen på hela pappans sida, men finns inga...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Avel Igår var jag och hämtade hem min häst som varit på betäckning. Hon blev betäckt sista gången den första juli, så hon är ju inte kollad...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: Lejonelle
·
B
Avel Vad är det som kännetecknar Jutsk häst, Vad är skilnaden mot Ardenner? Har sett en film där dom använder Jutsk häst i skogen, tycker...
Svar
3
· Visningar
3 950
Senast: åke
·
Avel Var iväg och köpte ett nytt sto idag, har gett upp tanken att få krångelstoet dräktigt så när jag sprang på ett högintressant sto så...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: ameo
·
Avel Maste man avla rastypsikt? Satt och diskuterade detta med en bekant idag, och hon sager att hon avlar pa det hon tycker om...
Svar
19
· Visningar
1 644
Senast: Tystamarie
·
Avel Blev lite undersam om i vilket förbund jag skall registrera min kille. han är efter Godkänt svh U:Welch av cobtyp, med full stam(132cm...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: Emoyeni
·
Avel Hallå alla, skulle gärna ta emot lite rent hypotetiska tankar, gissningar och ideer kring hingstval till mitt sto... :bump: Lite...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: Pansi
·
C
Avel Jag har en gammal travare på 20 år, hon är mycket snäll och trevlig på alla sätt och vis och hennes psyke är fantastiskt. Därför vill...
Svar
9
· Visningar
1 410
Senast: maria_b
·
S
Avel Har hittat ett 2 -årigt connemarasto som jag är intresserad av att köpa.. men hon har inte blivit visad än.. Är det försent att göra...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: EmblaAsk
·
N
Avel Hur gammalt ska ett sto vara (minst) när man betäcker henne första gången? Finns det för respektive nackdelar med att betäcka tidigt...
Svar
13
· Visningar
8 370
·
Avel Vart kan man hitta resultat därifrån från alla år? (många år)?? Någon som vet?
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Nupilot
·
Avel Någon som kan berätta något om denne herre? tex tävlings resultat, vad han nedärver osv Finns det någon hemsida? jag har sökt men...
2
Svar
21
· Visningar
4 701
·
Avel Kom på att jag inte vet vad som gäller längre, tidigare reggade man ju stona i asvh när man importerade dem annars kunde man ju inte...
Svar
9
· Visningar
1 256
·
Avel Min lilla krångeldam är väl ganska känd här... Hon har ju i hela sitt liv lääängtat efter att få ett eget föl. :D Och nu passar hon på...
Svar
7
· Visningar
1 228
L
Avel Någon som känner till vem den i danmark verksamme hingsten LOBSTER är och vad han har lämnat för avkommor ???
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Loviza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka