Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har varit o kollat mina ston idag :cry: Varken halvblodet bet. m Figaro el ponnystoet var dräktigt! Provar en gång till m Figaro så... 2
Svar
23
· Visningar
1 892
Senast: Stall lilla heda
·
W
Avel Ja, vad har ni givit era telingar för namn... och varför just det namnet? :) (Skriv gärna ras och stam också!) //Kristin 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 349
Senast: Stall lilla heda
·
Avel Hur mycket större än stoet kan hingsten vara utan att sto får problem vid fölning? Tex kan en c-ponny sto betäckas med en hingst på ca 1,50? 2
Svar
25
· Visningar
3 727
Senast: corvette
·
Avel Har någon koll på sannolikheten för levande friskt föl från det att man fått stoet dräktigt? För människa brukar man ju räkna med 15%...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: CK
·
Avel Har börjat fundera på att betäcka min "lilla" märr 2006 och efter att ha testat en dressyrhingst som inte kan hoppa (Bocelli) vilket...
Svar
11
· Visningar
1 942
Senast: FadeAway
·
Avel Har precis köpte ett nytt avelssto och jag viste redan att hon var från en bra stostam, men inte att den var så bra som jag upptäckte... 2
Svar
25
· Visningar
2 675
Senast: gylle
·
L
Avel Min kusin är på g att köpa en unghäst e Akribori - u. xx. Har ju ryktats om att Akribori kan ha lite hett temperament. Vore kul att höra...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: Pisan
·
Avel Någon som kan förklara för trögtänkta mig, har nog fått solsting men jag fattar inte mycket alls... Om man betäcker en quarter med en...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Kickis
·
Avel Hur kommer det sig egentligen att det är just hingsten som måste vara godkänd och inte stoet? För en bra hingst och ett dåligt sto borde... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 364
Senast: Hovdam
·
I
Avel Hur länge vågar man ha sin unghingst gå tillsammans med andra ston? Har hört att de kan börja betäcka redan vid 6 mån!! Gäller det även...
Svar
8
· Visningar
979
B
Avel Har ett sto som resorberade i ca 2:a mån. Har inte visat någon brunst på ca 6 v. (skendräktig troligtvis) Har nu tänkt spruta igång...
Svar
7
· Visningar
2 160
Senast: bussig
·
B
Avel Hej på er! :) Ni som vet nåt om honom kan väl berätta lite för mig vad han har gjort och lämnat mm mm. Jag vet inget alls :o och...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Splittan
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni och håller nu på med att leta efter en flock han kan gå i under uppväxten. Jag har fått ett...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: _HESTUR_
·
Avel Lite bakgrund: Jag har ju ett sto med föl. Den lilla är nu 5 veckor gammal. Tanken var att hon skulle gå med ett annat sto och fölis...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Thera
·
Avel Har någon varit med om följande? Pappas kollega har en hästgård med ca 50 varmblodsston för avel. Och han har aldrig tidigare varit med...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Mia_R
·
Avel ...utan mamma eller amma? Jag har ju ett föl i år som blev av med sin mamma när hon var två veckor och jag kunde inte hitta någon amma...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Masse
·
G
Avel Vad brukar gälla när det gäller betalning, vem står för kostnader för hovslagare/vet/foder/avmaskning etc fram till leverans, försäkring...
Svar
19
· Visningar
1 902
Senast: __Stilett__
·
D
Avel Har en korsning, där mamman är fullblod/travare och pappan är halvblod (Primör). Kan härstammningen på hela pappans sida, men finns inga...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Görel
·
Avel Igår var jag och hämtade hem min häst som varit på betäckning. Hon blev betäckt sista gången den första juli, så hon är ju inte kollad...
Svar
17
· Visningar
1 887
Senast: Lejonelle
·
B
Avel Vad är det som kännetecknar Jutsk häst, Vad är skilnaden mot Ardenner? Har sett en film där dom använder Jutsk häst i skogen, tycker...
Svar
3
· Visningar
3 961
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?