P
peråke
Sv: Storlek på sto och hingst?
Ja vi var alla förstås spända när vi skulle få se denna "bortbyting". Inte vardagsmat direkt för ponnyuppfödare, men vi blev helt tysta och visste väl inte riktigt hur vi skulle reagera på detta underverk.
Vi var tysta och märkligt såg det ut.
Fölet var ett normalstort ridponnyföl, men med en mor knappt större än fölet.
Ingen gjorde reflektionen att utställningens i särklass "dyraste" och mest uppmärksammade föl skulle fötts upp under dåliga förhållanden. Tvätom tror jag, man hade nog fått jobba utav bara tusan för att nå denna status.
peråke
peråke
crazy skrev:Hur gammalt var fölet då?
Outvecklad och omusklad kan ju bero på yttre omständigheter...jag har sett alltför många som har ponnyston med föl i små hagar som knappt är värt att kalla "hage".
Jag tror hon var bara en liten B-ponny?Kanske tom A?(jag minns inte vart gränsen går på A och B?).Ja det var en ganska grov och robust ponny.(minns bilden).
Ja vi var alla förstås spända när vi skulle få se denna "bortbyting". Inte vardagsmat direkt för ponnyuppfödare, men vi blev helt tysta och visste väl inte riktigt hur vi skulle reagera på detta underverk.
Vi var tysta och märkligt såg det ut.
Fölet var ett normalstort ridponnyföl, men med en mor knappt större än fölet.
Ingen gjorde reflektionen att utställningens i särklass "dyraste" och mest uppmärksammade föl skulle fötts upp under dåliga förhållanden. Tvätom tror jag, man hade nog fått jobba utav bara tusan för att nå denna status.
peråke
peråke