Vad heter årets föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 8 349
Sv: Vad heter årets föl?

Jajemän, sto & föl står där nu...
Jag bor i Älvsbyn.
Har du oxå haft nåt sto på stationen?
MVH

urkella skrev:
Min lilla bäbba ska hea Extraordinary Girl.. tycker dt e ett skitsnyggt namn å hon föddes bara 2 dagar efter att jag varit å sett Green Day :love:

Sååå fina bilder!!! Din prinsessa ser helt underbart bedårande ut! Helt klart en "extra ordinary girl"!

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Jädrans i min lilla låda - vilken nacke ditt sto har! :p Mitt sto har inte riktigt den nacken men inte så långt ifrån. :love: Uppfödaren till mitt sto har ett annat närbesläktat sto som dom på senaste stationen kallade "hon med hingstnacken" :D . På bilden ser ditt sto ut att ha en del av detta. Vad är det för stam på ditt sto?

Senast ändrad av en moderator:

Glömde fråga - sak du visa? Var och när? Vad tror du själv om din avkomma? En vän har en avkomma efter Akribori - modern e. Napoleon. Han är STOR och GROV redan! :eek: Ska det fortsätta så här blir det en riktig "karl-häst".

Vad tror du om din och vad har du för planer för "fölis"?

Japps, hon har lite nacke min lilla "Luxa"...
Betydligt mer än innan hon blev dräktig, men många har berömt för denna fina "dressyrhalsen" redan tidigare, hon är en ganska ädel häst annars otroligt vacker att se på, ännu vackrare i ridkondition, och välmsuklad, typ hjärtformd rumpa & bred rygg bara av att skrutta runt... :p
Hon är en holländsk import e. Lux Z u. Barbera ue. Legaat - Le Faquin xx.
Till fråga 2, skulle gärna visa min lille "Ville" (fölis) om det nu är värt det, han ser ju fin ut & så men det har jag svårt att bedöma då jag inte har någon erfarenhet att bedöma föl...
Häruppe (Luleå) ärd det visning den 28/8. samma datum som jag tänkte rida DM (hopning) men min andra häst *suck* - Lite svårt att välja...

Ville ser ganska stor ut nu, men det enda jag har att jämföra med är ett 1v äldre stoföl e. Electro (går i samma hage), hon är aningens högre & mer musklad, men det var större skillnad för 1-2 v sedan, så han börjar ju komma ikapp henne...
MVH

394286226Jaqlap_ph.jpg

Fölet heter Spinout och pappa heter Jolly Rocket och mamma Sofia Leebrook.

Mini's namn bara ploppade upp i huvet en natt (vid typ 6 mån), jag ville ha ett delat namn till fölet.
Sen när hon väl föddes (359 dagar) så var det en enig publik som höll med om att det var en Do-re-mi...

e. De la Gardie - u. Kitara - ue. Jocer
1 timme...
IMG_2753.jpg

6 veckor...
IMG_3134.jpg

/ Kitara_

Nej, borde vara "Enjoy my journey" om det ska vara någon mening i namnet.
Alt. "Joy of my journey" (min resas glädje).
Men "Joy my journey" är egentligen bara svammel (fast det kan väl vara ett fint hästnamn för det).

Ligger lite före...mitt sto är dräktigt med Metall. Har redan bestämt vad fölet ska heta om det blir en hingst- Cesium :) Håller bara tummarna att allt går som det ska....

Travarföl e: In Love With You, u: Hillary Clinton.
Detta är vårt första travföl, som vi själva står som uppfödare till, och får döpa, så då ville vi att han skulle heta på A. Vårt stuteriprefix är "Alfas". Så han heter Alfas Abe Lincoln. (Jag antar att ni ser kopplingen till mammans namn?)
Det andra fölet står vi inte som uppfödare till. och fick inte döpa. Vi fick dock lämna förslag. Hennes prefix ska vara Livi, och hon skulle heta på D. Eftersom mamma heter Smaragd Broline, föreslog vi Diamant, och det blev godkänt. Hon ska alltså heta Livi Diamant. (E:Malabar Circle Ås)

Mina två föl hade jag namnförslag till innan de föddes och jag var ganska säker på att de skulle få heta Agápimou (min älskling) och Puck O'Light (e:Winston Light u:Puck),visserligen var det mkt protester om detta namn men det blev..

Xantippa,fuxfärgen,sto och ett hiskeligt humör från början.
e:Bugatti Hilltop
PICT0005.jpg

och Jackpot Light,för hon föddes två veckor för tidigt och bara 1½ timme efter "Häxan" och var även hon ett sto
f97bf7fa.jpg

PICT0016.jpg

Jag ber sa mycket om ursakt, du hade ratt och jag hade fel.
Jag kollade in Athea pa bilkartan och visst, det finns en liten by i county Limerick som heter Athea. Det ligger inte alls langt ifran Newcastlewest vilket vi som har hastar kanner till mycket val, da det ar en storre tavling dar varje ar.
For nagra ar sedan kopte jag aven min ena hund i Newcastlewest...uppfodaren bor inte alls sa langt fran Athea faktiskt. Men det visste jag inte da, utan det ser jag nu nar jag kollar pa kartan.

Nu skams jag nastan lite....jag bor ju inte alls sa langt darifran...

Mitt föl heter Zackeus, han är döpt efter min allra första häst.
(...som var en gunghäst -73 :D var är kanske fel ord för han finns fortfarande, just nu går han på "lösdrift" uppe på vinden efter en kortare sejour i sonens rum...)

Riktiga Zackeus är e Cuper-Roderik-Maximus

wintersnowdrift skrev:
Ja, vad har ni givit era telingar för namn... och varför just det namnet? :)

(Skriv gärna ras och stam också!)

//Kristin

Mitt stoföl (arab) fick heta Noor as-Sabaah, det betyder Morgonens ljus på arabiska. Namnet har ingen direkt anknytning till föräldrarnas namn (mamman Majeeda Bint Imdaleah, pappan Authentic Shaji) men hon föddes kl. åtta på morgonen och jag tycker det låter vackert...

Våran fölunge fick namnet Danova- lite av pappas namn och lite av mammas namn (Dacke-pappa- Tonora-mamma) och detta är en ardenner
Tintin

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
3 222
Senast: thoora
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 563
Senast: cili
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka