Dom var inte dräktiga....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Atlas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 892
Sv: Dom var inte dräktiga....

Ge inte upp, ta och byt hingst på Ponnystoet också, det finns mkt bra ridponnyhingstar med 100% dräktighet i år!

mina egna har också tagit sig snabbt utom ett sto som är lite äldre och har aldrig varit dräktig men hon har varit knepig med sina brunster hela tiden *ler* men jag vet många här runt mig som har haft problem med brunsterna på sina ston , lite hoppiga med brunsten om man säger så.

Hej
Jag har seminerat med Figaro R i år. Mitt sto tog sig på 1 seminering på 1:a brunsten. Veterinären på stationen sa att hans sperma var jättebra och att så gott som alla ston hade tagit sig direkt. Pratade även med en annan seminveterinär på annan station och hon sa likadant. Fast de sa också att de trodde han var årets hingst så många ston som han fått.
Om han har haft så många ston kanske kvaliten på spermierna sjunker så här i slutet på säsongen. Det måste ju vara skillnad om de har 10 ston eller över 100.
Det kan ju även vara så att just ditt sto inte fungerar så bra med just Figaro.

Senast ändrad av en moderator:

...jag fick båda mina ston dräktiga med Figaro på första semineringen - lätt som en plätt!

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 413
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 631
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Edla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 596
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka