Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hej :confused: Var och ultraljudade mitt sto (42 dgr) och veterinären sa att det möjligtvis kunde vara enäggstvillingar??! Hon sa att...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: smulan02
·
Avel Hej:) JAg har en varblodig travare som jag skulle vilja ta för på så småningom. Jag använder henne till ridhäst då hon inte trivdes på...
Svar
18
· Visningar
1 175
Senast: Lazio
·
H
Avel Vet ej om denna tråd ligger rätt men jag gör ett försök. Jag undrar om man får visa korsningar på premieringar. Har ett sto som är...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Lukas
·
Avel Jag har nyligen köpt en vallack efter Egerlänger - Anart och det är två hingstar som jag inte har koll på alls. Jag skulle bli väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: Kilroy
·
M
Avel Läste intressanta inlägg vad gäller registrering av ett hingstföl e.svh u. welsh cob C. Även jag funderar över var jag ska registrera...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: peråke
·
Avel Jag har läst ibland att blivande mankhöjd beräknas bli ....... men jag har aldrig fått reda på hur man räknar ut det. Har försökt söka...
Svar
11
· Visningar
13 951
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Vi fortsätter diskutera allt som rör väntan på fölningen i en ny tråd, för den gamla började bli lite väl lång nu... Gamla tråden är...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
22 316
Senast: pialotta
·
Avel lägg gärna in bilder på era nya islandsföl! skriv gärna vem mamman och pappan är. (går bra utan bild också) är era ston på...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: tina_sj
·
Avel Någon som har en avkomma efter Mr Drew eller har någon erfarenhet av hans avkommor? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: zippangirl
·
Avel Tanken med avel är ju att resultaten ska bli bättre och bättre hela tiden, och skulle man dra den tanken till sin spets så skulle det så...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Görel
·
Avel Undrar om någon känner till en dansk halvblodshingst vid namn Iceman? Avkomman är en svart, ganska smäcker häst, som är 6-8 år gammal...
Svar
14
· Visningar
1 633
·
Avel Jag tänkte höra om det är någon som vet nåt om någon hingst vid namn Gogo? Hade ett sto som jag fått uppgifter om skulle vara efter...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Gupello
·
Avel Funderar lite på det nu när jag ska visa mitt 8 åriga sto och hennes föl. Min tanke med det hela är ju att stamboksföra henne i Svenska...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: fjordinghanna
·
A
Avel Skulle vilja veta mer om dessa två hingstar, eller så vet kanske någon vart jag kan leta info? Sökt på internet flera gånger utan...
Svar
4
· Visningar
2 036
Senast: Jfrelin
·
Avel Jahapp,en månad kavr och jag har en sådan ångest över hur 17 jag ska göra med mitt sto som ser ut som en övergödd späckhuggare. :crazy...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: amkm
·
P
Avel jag får huvudbry. har en liten bäbis på 3 månader, han har börjat bli rättså hingstig redan. vet säger att man kan kastrera tidigast vid...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: björktomta
·
S
Avel Undrar om det finns någon bra sida på ponny hingstar! Ska börja leta hingst troligtvis åt vårat welshsto :)
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Turture22
·
Avel Satt och bläddrade lite i hingstens pärm med alla papper och fastnade lite med DNA-rapporten från SLU som gjordes i samband med...
Svar
3
· Visningar
836
Avel Vill betäcka om mitt sto som nu är 18 år ung, alltså hinner hon fylla 19 år under nästa års betäckningssäsong. Hon är mkt vital för sin...
Svar
3
· Visningar
702
K
Avel Hej! Jag vill betäcka mitt sto nästa säsong. Efter vissa problem med livmodersinflammationer och på inrådan av veterinär så gäller...
Svar
1
· Visningar
643
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka