Väntans tider, DEL 2!

Sv: Väntans tider, DEL 2!

Tittade precis till henne och blir det inget föl i natt så blir jag mkt förvånad. Helst så får hon föla innan jag drar till jobbet :)

Kl 04.20 ringde maken och berättade att det kommit ett föl. Kön än så länge okänt :smirk: men den ska vara brun med bläs och 4 vita ben. Jag återkommer med bild och kön under dagen, sitter fortfarande på jobbet :(
Nu är vi klara här hos oss :banana: :banana: 6 friska fölungar som alla ser korrekta ut :banana: :banana: varav 3 st är tingade och klara :banana:

Grattis!!!!!!!!!
Vi väntar fortfarande på bild på N. Guinevere. Den på hemsidan funkar inte.....

Bild på Guinevere får vi nog vänta på då jag själv inte har fått se henne ännu. AM har inte skickat upp något bild ännu :(
Rättning till mig själv :smirk:
i morse kom en hingstunge FUX med 3 vita ben och bläs (nåja 1 av 3 rätt ;) av maken) tyvärr en konstig vinkel på ena bakkotan. Får se om den rätar upp sig av sig själv inom någon dag.

Han ska heta N. Carlton (nå nu har vi fullt av hotell i hagen :p )
Bild kommer inom 1 h på vår hemsida :bump:

Attans hingstår i år! Alla jag känner har fått hingstar utav dom som bara har ett eller ett par ston. jaja, kul med en fux iallafall, du har väl fått mycket brunt i år? Kommer den att skimla av? Jag är en loser på färger....

Grattis!!

Då är jag själv kvar då, här är det lugnt än dag 336.

Helledudane mig vicken gosing!!! Vilket dishat huvud!! :love: Ovanligt mycket för att vara welsh ändå! :d

Ja du där kan arabfolket slänga sig i väggen :D
Totalt har vi nu fått
2 mörkbruna stoföl sekt C
1 mrk brun hingst sekt A
1 svart hingst sekt A
1 brun hingst ridponny
1 fux alt skimmel hingst sekt B. Färgrik skara!
syskonkärlek_stor.jpg

Här syns Jarrahs lilla Hilton med storebror Oliver :love:

GRATTIS
Jag tyckte det började med mycke mycke sto föl.

Har det blivit fler hingstar än ston trots sto början.
Min granne hade sådan flax.
Fick ett fint sto föl fux. har bara ett avelsto.
Jag fick hingst igen.

Welsh skrev:
Ja du där kan arabfolket slänga sig i väggen :D

Slänga i väggen och slänga i väggen. ;) Jag tyckte i alla fall att det var ett huvud värdigt en riktig arab, inte bara en så'n där minikopia... :angel: ;)

Carina på Silver Arabians

carinaso skrev:
Slänga i väggen och slänga i väggen. ;) Jag tyckte i alla fall att det var ett huvud värdigt en riktig arab, inte bara en så'n där minikopia... :angel: ;)

Carina på Silver Arabians
:bow: :bow: Tackar :bow:
Ja huvudet är fint synd bara på hans bakkota :(

Hur pass illa är det då? Det brukar ju kunna vara hur himla skevt och krokigt som helst och ändå räta upp sig.

Mitt islandssto är på dygn 344 nu. Jag och mamma väääntar och väääntar. Knäppte kort idag, som jag tänkte visa. Ser hon över huvudtaget dräktig ut, tycker ni? (Vet att det är svårt att avgöra via bilder)

Från sidan - http://i21.photobucket.com/albums/b254/mygggan/IMG_5580.jpg
Snett framifrån - http://i21.photobucket.com/albums/b254/mygggan/IMG_5581.jpg
Snett baifrån - http://i21.photobucket.com/albums/b254/mygggan/IMG_5582.jpg

Hur lång tid kan det vara kvar...? Juvren är fyllda, inte spända och ganska "rynkiga" (antar att det är sedan tidigare däktigheter), mjölken är grumlig gul/vit, bäckenbanden har antagligen inte släppt helt i alla fall, det känns mjukt på sidorna om svansroten, inget mer. Vulvan är en aning svullen och då och då ser det ut som om den "öppnat" sig en bit längst ned...

*förvirrade jag* :crazy:

Prydi, på den första bilden ser man tydligt en dräktig spetsig magge, på de andra år det svårare...
Hoppas hon fölar snart, det är jobbigt att vänta. Jag håller en tumme för att det skall gå bra.

Zephia och Hysterisk, vart tog ni vägen?

Okej, då är det nog lugnt ändå =)
Ja, man blir lite leds i skallen till slut. Tack så mycket hälsar Prydi och jag =D

Internet blev helt plötsligt oviktigt :bump: I fredags kväll föddes en liten hingst. Brun nu men kommer skimla, fyra vita kotor och exakt likadan bläs som sin mamma :love: Tyvärr x-bent fram, jag hoppas det rättar upp sig.

IMG_0104.jpg

IMG_0100.jpg

Hysterisk skrev:
Internet blev helt plötsligt oviktigt :bump: I fredags kväll föddes en liten hingst. Brun nu men kommer skimla, fyra vita kotor och exakt likadan bläs som sin mamma :love: Tyvärr x-bent fram, jag hoppas det rättar upp sig.

IMG_0104.jpg

IMG_0100.jpg
Kan du inte visa en bild på frammbenen. Har aldrig sett x bent fölis.

Visst kan jag det

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

Speciell det vänstra benet är brutet utåt i knät.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 115
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 301
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka