Sv: Väntans tider, DEL 2!
Halloj, inget föl ÄN, suck. Man börjar misströsta lite, men det är inget att göra, bara vänta. Och blir det inget inom första veckan i augusti, ska vi ta hit en veterinär som ska kolla så att allt står rätt till.
Hur som helst, Prydi är lite små-orolig idag också. Står helt lugnt och äter, vandrar ett-två varv runt boxen, äter kanske en liten stund till, vandrar igen och ställer sig med rumpan i ett hörn och somnar DIREKT. Flera gånger när jag varit med, har hon - just efter att hon somnat stående, gått ett par steg mot mitten av boxen, skrapat med hoven och lagt sig med lite möda. Där har hon sträckt fram huvudet så långt det går och sedan somnat med ögonen stängda. Med svansen vipar hon runt, då och då, det ser ut som om hon liggande vill ha bort flugorna, men det ser samtidigt konstigt ut eftersom hon inte alls når upp där flugorna sitter, det liksom "smårycker" i svansen... Hon ser ut att vilja lägga sig helt på sidan, men varje gång hon fösöker, hejdar hon sig och tittar på magen, den lilla stackaren, hehe.
Något annat konstigt sysslar hon också med, vilket jag sett henne göra tre gånger nu på två dagar tror jag. Hon kan lugnt stå och sova med slutna ögon, då hon plötsigt liksom rycker till, drar upp huvudet bakåt så att hon får underhals, kroppen blir lång, "jämnrund" och nästan smal, utsträckt. Hon stönar till och därefter fiser hon länge och väl (har hänt varje gång), vad betyder det och har det att göra med dräktigheten?
Dessutom, kan stackaren snart inte bära sig själv ser det ut som
Hon vill gärna stå och vila ett bakben, men hon är tvungen att byta ben stup i kvarten, kanske är det därför hon hellre lägger sig nu (som jag skrev där uppe. för jag har aldrig sett henne ligga annars förutom på nätterna). Hon står VÄLDIGT tätt med bakbenen, så att det ibland ser ut som om hon ska tappa balansen och så ibland flyttar hon de diagonala benparen framåt, varför vet jag inte, men så brukar hon inte göra.
Nu blev det långt från mig här :P Hör allt detta till dräktigheten, eller?
Ska kanske tillägga att fisandet, som jag skrev om där uppe, håller på heeela tiden, så fort hon rör sig eller lyfter svansen nästan.