Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Jag undrar om det finns någon som vet vad det heter om hästen har en bläs och sedan som en stjärn i sin övriga färg (i detta...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: LilaTiger
·
Avel Detta hände våran sista "stationsmärr" Alla andra är dräktiga men en har krånglat av diverse orsaker. Hon har stått på en...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: roslagen
·
Avel Nu har jag kunnat läsa i olika trådar (Gnägg och Avel), att det gått mycket bra för flera "Bukefalister" i utställningsringar, på...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Rodde
·
Avel Har du tips på sidor som har information och gärna bilder på fosterutvecklingen vecka för vecka? Man vill ju hänga med på vad som händer...
Svar
4
· Visningar
4 797
Senast: Lejonelle
·
G
Avel Hur är det nu egentligen? Krävs det fortfarande DNA-prov för föl tillverkade med importsperma. Så var det för ett par år sedan men av...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: pialotta
·
L
Avel Är på gång och ska köpa häst och har varit och tittat på en fantastisk trevlig ettåring (sto) efter Prestige VDL-Flyinge Strauss. Det är...
Svar
14
· Visningar
2 275
Senast: Rie
·
V
Avel Kan någon tala om för mig hur avelsgodkänning går till? vad dom "kollar" efter, och så vidare? Hoppas på snabbt svar.. tack på förhand !
Svar
4
· Visningar
771
Senast: v_NiniZ_v
·
E
Avel Tänkte bara höra om det är någon som har en häst efter Remember?
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Graff_
·
F
Avel Finns det någonstans på nätet där man kan söka bland halvblodshästar??? Typ som shetlandssällskapet som har en webstambok.....
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Görel
·
Avel Idag har det varit livat värre nere i ridhuset, nya stoet som var rädd när hingsten skulle hoppa upp (se annan tråd om detta trubbel)...
Svar
10
· Visningar
1 616
Senast: Welsh
·
Avel Fölvisning närmar sig. Fuxfölis har börjat tappa fölpälsen och det som kommer fram är brunt. Fläckig och ful som tusan! Ser inte klok...
Svar
7
· Visningar
1 401
Senast: fragansia
·
P
Avel Sent omsider har vi nu bestämt oss för ett sto. Vi skulle gärna vilja betäcka henne i år men är tveksamma om det är för sent. Har...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: urkella
·
Avel Nu har sista räkningen från seminstationen dykt upp och med min vanlig tur *not* så kan konstatera att hade mitt sto tagit sig på...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: cirkus
·
Avel Ja, nu skulle gott lite erfarenheter från mer erfarna uppfödare sitta fint. Såg igår när jag kom ut för att titta till hästarna att...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: tjusing
·
Avel Vet någon var han håller hur nuförtiden? Är det någon som har en avkomma efter honom? Visa gärna bilder... :banana:
Svar
14
· Visningar
1 529
Senast: Cut3Leo
·
Z
Avel Jag har hört att det ska finnas något bolag där man kan teckna en fosterförsäkring redan vid 45 dygn. Jag har trots en del tittande på...
Svar
10
· Visningar
1 127
Senast: evasarius
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto e Escudo I ue. Askan. :) Men det finns ju så många hingstar så man vet inte vart man ska börja! Mitt sto...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: escade
·
Avel på veterinäravgift (seminavg), dräktighetsavg o uppstallning m.m..? Mitt sto konstaterat dräktigt på 18 dygn den 15:e juli men har...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Rie
·
Avel Ja hur går det för er andra med hingstar? Kommer det fortfarande ston till er för första bet eller är det bara ston som gått gall som...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: åke
·
Avel Har sökt i gamla trådar ang tex klädsel vid visning av shettis, men den tråden urartade i gräl mellan halvblods och ponnymänniskor. Ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat