Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som har nån aning om det går att hitta propp och anmälningsblankett till premieringen på Wången i augusti iår? Har kollat på...
Svar
10
· Visningar
1 306
Avel Varför använder man Exmoor i NewForest-aveln? Gör man det fortfarande eller är det nått som varit? Nyfiken, hade ingen aning om det.
Svar
4
· Visningar
936
Senast: MissFideli
·
F
Avel Hejsan! var kommer 4-års championatet vara? o när? snälla svara!!
Svar
2
· Visningar
770
Senast: ancan
·
Avel Det är första gången som jag skall registrera ett föl. När jag satt och tittade igenom betäckningsrapporten så såg jag att det fanns en...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: shady
·
Avel Hej! Jag har en 13 årig valack efter Anart-Parant som har tydlig karprygg. Har hört att Anart kan nedärva det. Är det nån som vet om det...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: ulle.j
·
Avel vad tror ni om denna stam... har ni några erfarenheter av pablo eller brentano II.. all info ni kan hitta =)
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Cyllene
·
W
Avel Vill veta allt om honom! Egna meriter, avkommor, gärna lite om stammen också om det finns fullblodskunniga (e. Sharp Edge - Royal Palm -...
Svar
1
· Visningar
2 179
Senast: Görel
·
Avel Hur gör ni när ni transporterar era ston? Jag har hört och sett att man plockar ut mellanväggen och låter de åka tillsammans,men om...
2
Svar
28
· Visningar
2 006
Senast: Legend
·
Avel Transport av sto och föl Jag kommer i nästa vecka ta hem mitt sto med tvåmånaders föl från Borlänge till Göteborgstrakten, en resa på...
2
Svar
29
· Visningar
2 082
Senast: Hjartagna
·
K
Avel Idag när vi kom till betet sa jag till min sambo: Oj, hoppsan vad långt ifrån mamma och de andra stona, fölis går! Vad morsk han har...
2
Svar
27
· Visningar
2 862
Senast: kima
·
L
Avel Hej Finns det ponnymamma och fölvisningar för skäckar? Tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
641
Senast: wintersnowdrift
·
Avel Alla MINA ston är dräktiga i år :banana: :banana: De sista kollades idag samt Poppy som blev jagad av hingsten kollades. Japp om...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: jea78
·
A
Avel Ja, hur kollade man om stona va dräktiga innan ultraljud och andra finesser fanns? Hade man några knep som man trodde på som kunde visa...
Svar
10
· Visningar
2 873
Senast: RuthHendrix
·
V
Avel Sälj inte ditt föl till en uppköpare I Sverige föds ungefär 12.000 föl varje år alla raser inräknade. Stona fölar som bekant...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: Ramona
·
Avel Vad tycker ni om den hingsten? Såg Robert Whitaker hoppa honom för ett tag sen, han såg mycket trevlig ut. Nån som vet om han fått...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Sorbe
·
Avel Vad skall fölen ha för temp? Vet att är högre än för vanliga hästar men vad för intervall skall den ligga mellan? Sitter på jobbet och...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Tora
·
F
Avel är inte så insatt i avel direkt så jag har lite frågor ;) 1. hur ofta brunstar ett sto och hur länge ? 2. hur vet man när hon...
Svar
10
· Visningar
1 605
Senast: Cesam
·
A
Avel Är det ngn som varit med om att stoet blivit skadat under betäckningen av hingsten och isåfall, vilka skador?? Är bara nyfiken på om...
2
Svar
23
· Visningar
5 113
Senast: z-brox
·
J
Avel Fölbesiktningen - Förberedelser? Halloj, Nu är det mindre än en vecka kvar, jag är supernervös :crazy: Hur ska det förberedas...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: Kitara_
·
Avel Hur länge kan man rida ett dräcktigt sto? När fölet har kommit hur länge ska man vänta innan man kan börja rida igen? /Evelina
Svar
1
· Visningar
674
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka