Nu är det jag som grinar snart...

Sv: Nu är det jag som grinar snart...

jo föl har ju gott läkkött och även fast man aldrig tror det skall gå bra så brukar det göra det i allafall...hade en tvååring förra året som inte ens vet trodde skulle gå att återställa, han hade hamnat i kläm mellan väggen och en skjutdörr !!! och trasat sönder sig ganska mycket...benhinnor o senor och hela kittet var en enda röra...hans stygn gick också upp

här kan du se hans läkning ( obs, heller inte för känsliga :D )

http://groups.msn.com/FinnFeaver/skador.msnw

usch va tråkigt.. *ryser* Sicken mardröm att hitta sin häst skadad i hagen, hoppas jag slipper det. Såret såg inget vidare ut, men du ska se att han kommer att bli bra. Föl har ju som sagt bra läkkött. Har sett värre skador än det här och de har blivit bra! Det kommer nog att ta lite tid, men ni har ju all tid i världen (han är ju bara en bebis).

Han är iaf otroligt fin och hans mamma oxå. Kikade runt lite på din hemsida! :)

*massor av kramar*

Fy fan viket sår. Stackars lille bebisen. Hoppas han nu blir bra och får komma hem snart. Vilken start på livet han fick då. Lycka till i massor !!!!!!
/Becca

Men usch, vilken fasansfull upptäckt!! Skönt att fölis uppför sig så fint på kliniken, hoppas verkligen att han blir återställd så fort som möjligt. Har kikat på din hemsida och han (och mamma) var verkligen jättevacker! :)

Tack för alla uppmuntrande ord. :)
Ja, det föll en sten från mitt bröst igår när jag såg honom trava och galoppera i sjukhagen. :)

Jag har en tur i oturen också. Jag valde och lägga en heltäckande försäkring med lite lägre livsbelopp. Så jag har honom försäkrad upp över öronen vad gäller vetrinärvård. Det innebör i mitt fall endast en självrisk på 2000:- och sen ersätts allt (inkl. medicin m.m.) upp till 100.000:-
Det var tur för mig för ATG-kliniken vill behålla dom ganska länge för att se så läkningen går bra. Rötmånad och allt.
Och då är det otroligt skönt att slippa oroa sig för kostnaden.
Och väldigt skönt att själv slippa att rota runt och göra rent det där såret. :crazy:

Jag tittade på din hemsida på såret, och igår såg det kanonfint ut om man jämför din bild och hur det såg ut då...att var rött och friskt...det blir ju alltid gegg men det spelar ju ingen roll då det är friskt när man tvättar....

Tur med försäkringen... :D

Gsus.., det var inget litet sår han hade. men det kommer säkert att gå bra, otroligt skönt det där med försäkringen också! :bow:

Lycka till!!

Ja bilden på hemsidan tog jag igår när jag var där efter jobbet vid 17-tiden. Karin gjorde rent såret då igen. Bilden är tagen innan vi spolade rent det.
Det vätskar ju väldigt mycket.
Tur att han står där för de gör spolar rent såret flera ggr om dagen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 915
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 642
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka