Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Vad är "högsta" ålder för att betäcka ett sto första gången? Jag har hört att stoet inte bör vara äldre än tio år vid första föl...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: Znurro
·
S
Avel Har en märr (Epson - Herkules) som är dräktig med Carte ´dor, är det någon som har några åsikter om hans avkommor? Han har väl bara en...
2
Svar
31
· Visningar
2 744
Senast: Aladdin
·
F
Avel Vet inte om den här borde vara på avel eller trav , men då jag syftar mest på varmblodiga travare så lägger jag den här, annars får...
Svar
14
· Visningar
1 328
Senast: Blue_Jewel
·
H
Avel Skulle någon kunna berätta mer om denna hingst? Troman 1728 Det är så att vi har för ca två måbader sen hämtat ett nordsvenskt...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Atle
·
S
Avel Hej är det något som vet något om P Fredriksons nya hingst? 7 år, ska ha vunnit 2 GP i frankrike nu i våras...godkänd i sverige. Stam...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: Shandy
·
Avel Min fölis som är drygt 3 månader nu har dålig skritt(tycker jag) han lixom kommer mer eller mindre i pass när han skrittar :crazy...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: martha
·
C
Avel Fick igår reda på att ett jättefint föl som födits iår kommer att tas bort pga att senorna bak är för långa och hon inte kommer upp på...
2
Svar
30
· Visningar
2 849
Senast: mimus
·
Avel Hej Finns det någon nackdel att kolla dräktighet senare än så? Jag antar att just 90-dagars kollen kan ha med försäkringar och...
Svar
7
· Visningar
899
Senast: Mithra
·
P
Avel Om jag vill betacka min forstakorsning NF/FULLBLOD
Svar
7
· Visningar
894
Senast: peråke
·
Avel Mitt dräktiga sto (ca dygn 100) har antagligen fått lymfangit, jag väntar just nu på veterinären. Någon som vet hur fostret kan påverkas...
2
Svar
31
· Visningar
3 177
Senast: Görel
·
Avel Jag har min ena pålle högt upp i landet på betäckning och det har varit strul med att få henne dräktig och hon har reasorberat nått...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: evis
·
Avel Att man inte vet riktigt hur tecken nedärvs har jag förstått. Men är det genetiskt möjligt att 2 hästar helt utan tecken kan få en häst...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: MissFideli
·
Avel Har en fråga ang premiering och huvudlag. Finns det några regler att huvudlaget skall vara i läder, tänker nu främst på träns då det...
Svar
4
· Visningar
810
C
Avel Genomsnittspriset på ett halvblodsföl här i Sverige verkar ha ökat lite dom senaste åren från ca. 25 000 till åtminstonde 35 - 40000,-...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: kima
·
Avel Jag har 2 fullblod, fd galoppörer. Den ena har ljusblått pass via galoppförbundet. Den andra har inget ännu utan jag måste fixa det...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: lundsbo
·
S
Avel Nytt försök med en omformulerad fråga som passar här...:-). Känner någon till hur kombinationen med tyska hingstarna Donnerhall -...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: LMCarlsson
·
Avel Jag upptäckte igår att mitt sto som är dräktig på eller iaf ska vara dräktig på 30 dygn idag att hon måste vaccineras på onsdag för att...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Hogstorp
·
L
Avel När skiljer man föl från mamman? Hej När skiljer man fölet från mamman? Hur avvänjer man fölet från mamman? Tacksam för svar! Hej då
2
Svar
20
· Visningar
8 289
Senast: ancan
·
H
Avel är det någon som vet hur länge han är tillgänglig i svensk avel?
Svar
3
· Visningar
908
C
Avel Royal Touch Stone och Rubinrot till salu...Någon som vet varför denne herre kastrerades - synd tycker jag - jag tycker att han var...
2
Svar
38
· Visningar
3 257
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka