Avkommor till Carte ´dor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare savage
  • Startdatum Startdatum
Sv: Avkommor till Carte ´dor?

Helena, ta inte åt dig av något som en anonym skriver, jag är mycket tacksam för de svar jag har fått av dig och vad det gäller Askös hingstar så kan även jag konstatera nybörjare som jag är att visst har dom haft / har många fina hingstar.

cissiny skrev:
Den ligger på 56,25 % fullblod på 6 led! :)

Mvh Cissi som inte hinner skriva så mkt idag... :)

Tackar :bow: Hade just tänkt sätta mig o räkna men kollade tråden först, vilken tur! Det tycker jag är klart gk, över 50 % kan jag klart räkna till förädlare även om nu hingsten själv inte ser sån ut.

Han verkar vara ett mkt gott alternativ till min märr, ska verkligen fundera vidare! Vad tycker du f.ö. cissiny, som ju är suveränt kunnig (+ förhoppningsvis objektivt samt fri från personpåhopps-tendenser...).

någon fler åsikter om hans avkommar? ;)
Hur ser dom ut nu;som 1 års?

Senast ändrad:

Jag har bara sett en som blir ett nu och den var fin!

Har en i magen på mitt fullblodsto...

Jag fick lära mig att hingstar med Landgraf i kan ge "tunga" avkommor och bör användas på ston med mycket fullblod i.

Testad teorin med Askö och dom verkade hålla med.

lundsbo skrev:
Jag har bara sett en som blir ett nu och den var fin!

Har en i magen på mitt fullblodsto...

Jag fick lära mig att hingstar med Landgraf i kan ge "tunga" avkommor och bör användas på ston med mycket fullblod i.

Testad teorin med Askö och dom verkade hålla med.

...Och ändå rekommenderas bl.a Landlord och Lasandos som förädlare? Håller inte med om att de bör användas på ston med mycket fullblod. Landgraf själv hade 62,5% fullblod i fjärde led. Det man inte alltid vill åt är "Landgraf-nacken" som kan slå igenom. Även Carte d'Or har ju Landgraf som morfar så man får väl passa sig för att använda honom eller? :confused: Skämt åsido, det är alltid lätt att generalisera. Viktigast är ju att hingsten och stoet passar att kombinera, eller?

Jag kan tala om hur en ser ut om förhoppningsvis 10 dagar :banana:
Stoet är stort, tungt och bäddar i sin box om nätterna men ingen fölunge ännu.

Hittade min gamla tråd om avkommor till Carte dór.
Jag hade rätt om de långa benen, han har helt otroligt långa ben och mycket långlinjerad och fin :love:
Han kommer säkert att sluta på 1.75 plus...

Har du ingen bild ? Vad är det för stam på mamman ?

Helen

Läste att i Bollnäs gick ett Carte Dór-stoföl främst på fölvisningen med 49 p. 988798

Stammen är Epson-Herkules
Har lite bilder från hagen i somras men vet inte riktigt hur man gör när man lägger ut dom?

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 786
Senast: _Taggis_
·
Avel Vad har man för åsikter om det i Sverige? Vet att travsporten precis som FEI förbjuder tävling efter 120 dagars dräktighet vilket för...
2
Svar
21
· Visningar
2 943
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 901
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka