Taget från tidningen ridsports hemsida...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Taget från tidningen ridsports hemsida...

RTS hade för få ston förra året, såld som sporthäst till Charlotte Hamilton.

Rubinrot står som sagt till försäljning i Tyskland
"Det är mycket pengar i hästen och vi har mycket att göra här hemma.Beslutet är taget tillsammans med alla inblandade i "Ruben".
citat ägarna.

De tycker att det skulle vara roligt om han stannade i Sverige, men just nu ser det inte ut så, ägarna påpekar att det faktum att den är till salu inte är lika med att den blir såld.

Ett utdrag från texten

Tack :bow:

kunde dom inte behållt honom som hingst ändå... *funderar*

mimus skrev:
Rubinrot står som sagt till försäljning i Tyskland
"Det är mycket pengar i hästen och vi har mycket att göra här hemma.Beslutet är taget tillsammans med alla inblandade i "Ruben".
citat ägarna.

De tycker att det skulle vara roligt om han stannade i Sverige, men just nu ser det inte ut så, ägarna påpekar att det faktum att den är till salu inte är lika med att den blir såld.

Ett utdrag från texten

Jag funderar på strofen:

" ägarna påpekar att det faktum att den är till salu inte är lika med att den blir såld."

Bra hästar går alltid att sälja...

Det får mig att misstänka att det finns fakta om hästen som ej framkommit...

Helen

Nåja, för det första känner vi inte till prislappen, för det andra är den ju faktiskt bukopererad för kolik vilket kanske kan få ev entuella spekulanter att dra öronen åt sig.

Jo förvisso men ändå så mkt positivts som sagts och skrivits om denna sporthingst så borde han vara tämligen lättsåld...Därför så blir jag fundersam...

Helen

Kan inte det vara att om det inte dyker upp någon passande köpare så behåller dem honom själv? Dem kanske har lite krav på den som ska köpa honom?

Hehe, nån som såg om de hade med "klassikern" i annonsen, dvs "gott hem viktigare än priset", för isåfall är jag PÅ! :D

Det intrycket jag fick av den meningen är att de nog satt en mkt hög prislapp (orealistiskt hög) kommer det någon som är villig att betala ett så högt pris så säljs han. Den känslan fick jag men kan ju vara helt fel.

Nja " gott hem viktigare än priset " - då vill jag nog hellre se att ägarna får bra betalt för den fina hästen så att dom i framtiden kan komma med nya fina hingstar ;) - dom har bra klass på sina avelshingstar tycker jag...Önskar dom därför lyckat till !

Helen

Har du läst ridsport nu?
Det stod längst ner i artikeln att det var nytt på väg in till våren.

Mmm, jag såg det - spännade :)

Helen

Det behöver ju inte betyda att det är FEL på hästen utan kan lika gärna vara så att ägarna inte hittar rätt köpare. För många av dem som har pengar i överflöd är ju hästarna utbytesbara, går en sönder är det bara att köpa en ny. (som jag hört ett otal gånger - TYVÄRR) Det kanske är så att Rubinrots ägare är mån om vem som köper honom??? Jag skulle inte sälja min häst til vem som helst - oavsett prislappen på den.

Tycker att det är synd att kastrera efter bara en säsong i avel. Det är ju inte säkert att han fått lite ston nästa säsong. Jag kan förstå det om han varit i aveln i några år och bara fått ett fåtal ston och jag kan också förstå det om han inte fungerar både i sporten och aveln.

Liknande trådar

Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 149
Senast: Docka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har börjat fundera på om jag ska byta yogaprogram. Nu har jag sedan en tid kunnat sova rejält, typ 8-9 timmar i ett sträck och...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 970
Senast: Milosari
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 626
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2