Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ju skrivit innan om mitt sto som jag tyckte sett brunstig ut trots att hon blev konstaterat dräktig för bara några dagar sedan...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: puttrick
·
Z
Avel Har sett att det finns en del hingstägare här inne. Är lite nyfiken på hur det kommer sig att ni skaffade hingst? Vad hade ni för...
Svar
17
· Visningar
1 420
Senast: Move_Over
·
Avel Vad har ni betalat för detta på eran station, vad tycker ni är rimligt att betala? Skriv gärna om det var sto med föl eller enbart sto...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Avel Nordvästra skånes fölvisningar, hur dag börjar de? Någon som vet? Ska inte vara med själv men vill gärna åka till ett par ställen och...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Mithra
·
Avel Jag har tänkt att köpa en unghäst 0-2 år och då sitter jag och tittar på annonser nu. Jag är ganska kort så jag vill helst inte ha en...
Svar
3
· Visningar
4 039
Senast: jennyjenny
·
Avel Hej. Hur gör man om man vill hitta stammen på sin häst? Mamman till mitt sto tjuvparades. Det finns en "misstänkt" som jag vet namnet...
Svar
8
· Visningar
712
Senast: Görel
·
Avel Det är så här att jag har ett föl på 31/2mån. Stoet började falla ur för ett tag sedan men med extra foder och hö så har hon hämtat sig...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: ameo
·
A
Avel Kan det funka ;) ? typ en hingst i shettisformat och ett sto i c-ponnyformat :angel: . Hörde att de brukar kunna klura ut hur de ska...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: hästsko
·
Avel En ponny som aldrig har haft föl tidigare, kan något gå snett?? :confused: Vill så gärna ha ett för efter henne :d Brätta om...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Cesam
·
Avel Hej hopp! Denna läckra hingst ska ha ett flertal godkända söner som jag försökt hitta på nätet men utan att lyckas. Någon som vet...
Svar
16
· Visningar
1 584
F
  • Låst
Avel Jag har ett sto föl som är ca tre månader. Hon är ca 122cm i mankhöjd Hur höga är ert eller era föl i mankhöjd. Rent nyfiken för hon...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: ameo
·
Avel Vad är det förnågot? Har glott bilder på hästens släkt, och den taggen står på vissa av dom. Här tex...
Svar
2
· Visningar
639
A
Avel Förr angavs hästens höjd i kvarter, tum och även palmar (har jag för mig). För mig är det osäkert om måttet alltid anger höjden bakom...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: Annellen
·
Avel Jag blir tokig... I morse när jag stod och borstade tänderna så tittar jag ut och får syn på min minishettishingst som från att varit...
Svar
8
· Visningar
2 156
Senast: puttrick
·
Avel Brynja, nybliven världsmästare och världsrekordhållare, vem är hon dräktig med???
Svar
2
· Visningar
722
Senast: japp1
·
Avel Hej alla bukefalister. Måste bara få skriva av mig lite...nej, ingen katastrof har hänt mer än att mitt krångelsto som ska UL:as på...
2
Svar
20
· Visningar
2 046
Senast: Hogstorp
·
F
Avel Har precis köpt ett halvblodssto med 75% fullblod i och hon har gröna papper. Men efter hingstarna står inga siffror.... (Hon är efter...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto är oreggat, hade tänkt registera henne i Svensk Häst som korsning okänd härstamning för att få hästpass innan året är slut. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 107
Senast: Lejonelle
·
Avel Finns det någon här som håller på med connemara avel här? Har köpt mig två ston som är på betäckning just nu. Valde bara en hingst som...
2
Svar
24
· Visningar
5 513
Z
Avel Hur gick det på Connemararikset på Grevagården, någon som var där? Gärna poängen på BIS mm...... :bump: Znurro
Svar
12
· Visningar
2 770
Senast: Asterix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka