Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Jag vet att man får tävla antingen när fölet är 4 månader eller 5 månader. Men vilket är det? Någon som vet säkert?! Jag tittade i ett...
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: Lina4ever
·
H
Avel är det nån som har en sådan? berätta om dom!!
Svar
1
· Visningar
723
Senast: md5krist
·
V
Avel har idag varit och tittat på en ettårig skäckhingst efter ferrari kan någon berätta om ferrari det enda jag vet är att han är efter...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: Görel
·
Avel Vad göra. Jag har inte fått mitt pass till mitt sto (och föl) o dom skall visas :crazy: Anmälningstiden går ut den 19/8 och det står...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Jarrah
·
Avel häromnatten så rymde vår minishettishingst som är 86 i mankhöjd och han är klapphingst.. han rymde in till grannens hage som har ett...
Svar
10
· Visningar
2 586
Senast: cirkus
·
Avel Här har man tagit ett antal föl u: ett isabellsto, visserligen inte med avsikt att få en isabell, men det hade ju varit ett plus. Men...
2
Svar
29
· Visningar
2 495
Senast: jea78
·
T
Avel har en liten welshunge, e: Carolinas Foxglove- Revele Shampagne, pappa fux och mamma skimmel. Hon födde som ljus fux, såhär: men har...
Svar
3
· Visningar
4 189
Senast: roslagen
·
T
Avel Jag ska visa upp min 1-åring på årets premiering. Visst är det så att man ska visa dem med bett/träns? eller ska de ha grimma?
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: Tronspira
·
J
Avel Hej, Mitt föl på fyra månader har fått navelbråck. Veterinären verkade inte nämnbart oroad sa bara att jag skulle hålla lite koll på...
Svar
2
· Visningar
1 492
Senast: Jenni73
·
C
Avel Skulle vilja ha lite hjälp av er avelskunniga i ett beslutsfattande.. Mitt sto ska kollas på 40 dygn den 17/8. Enligt stationen så...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: Cessan
·
Avel Arbete, test, hyra av ryttare osv osv...? Kostnader?
Svar
4
· Visningar
1 691
Senast: ameo
·
Å
Avel Hej! Vi har en maxad C- ponny grov modell, ser ut att vara korsn. Welsh Cob- Connemara. Om jag betäcker henne med en fullblodshingst på...
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: Angel
·
Avel Hej, är nu nere på ett fåtal intressanta hingstar att matcha mitt sto med och vill gärna veta mer om vad Florestan nedärver! Vet att han...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: Donauschwalbe
·
B
Avel Undrar om det är någon som vet om det finns utställning för äldre kallblodstravare??
Svar
2
· Visningar
553
Senast: BusenPento
·
Avel Tips mottages tacksamt omgående, nya stoet brunstar så det står härligt till, bara hingsten pratar med henne i stallet så skvätter hon...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Welsh
·
K
Avel Jag har ett 18 årigt sto som jag ska betäka i år. Hon har haft tre föl tidigare och allt har gått bra.( första gången för mig nu) Nu...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: kristalia
·
L
Avel Var som jag skrev tidigare på premiering med vårt sto (en svensk ridponny). Har aldrig varit på premiering förr så det blev en ny (och...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Rodde
·
Avel Satt här och kom på att hela min plan nog inte är så smart. Det nya stoet är inte helt förtjust i att gå in i transporten och hon är...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Cesam
·
G
Avel Undrar om det bara är vårt sto som inte vill ta sig med Cortus? Har seminerat tre (3) ggr och alla gångerna verkade allt bra ändå tar...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: gragge
·
Avel Hur ligger det till egentligen med Sandro Hit och hans temperament? Är lite förälskad i Sandakan och funderar på att betäcka mitt...
Svar
12
· Visningar
5 493
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka