När skiljer man föl från mamman? - sammanslagen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ludde_91
  • Startdatum Startdatum
Sv: När skiljer man föl från mamman?

Hera skrev:
*lånar*

Mitt sto är 21 år och dräktig igen. Hon är fortfarande i gott hull och hon stödfodras nu. Fölet äter o dricker själv. Hon är robust och självständig, är nästan bara med mamma när hon äter. Större delen av tiden tillbringar hon med mitt andra sto...

Fölet är snart 4 månader och jag har blivit rek att ta henne från mamman lite tidigare pga hennes ålder.
När tror ni är lämpligt???

Låter som ett mkt gott råd,vid ca 4 månader...hon har ju redan skaffat sig en ny "polare"...ta nytta av det!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: KeeNine
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka