allt om Transport av sto och föl - sammanslagen

Sv: Transportera föl - utan mamma

Tackar så mycket, men vi ska ha hyrsläp och jag undrar vad ägaren säger om vi har byggt om släpen när den lämnas tillbaka :smirk: Vi får hitta på något annat, typ fylla med halmbalar där fram och hoppas att den inte ger sig på bakluckan. Den är ganska lugn i temperamentet så jag hoppas att den snabbt ska finna sig till ro, resan lär ta en 6-7 timmar. Den HAR åkt transport förr men då med mamsen till och från seminstationen, så det är inte helt ovant för den.

Vet du något om vad mamman brukar tycka om att åka transport ? Ofta kan man se att om de har åkt transport med mamman tidgare så brukar dom apa efter moderns beteende ;) Tycker mamman att det är okej så brukar i regel ungarna tycka att det är okej - då dom inte lärt sig något annat...

Helen

Javisst, vi har ägt mamman :banana: och hon är stencool när det gäller att lastas och åka transport.

Sv: Transport av sto och föl

Du får väl helt enkelt lägga upp din rutt här så får vi anmäla oss som frivilliga hjälpare längs vägen om du skulle få problem! :) Vi täcker nog upp större delen av Sverige.

C - finns i södra östergötland ;)

*lånar knapp*

Var det inte dumt att lägga samman trådarna, det handlar ju om helt olika saker???

Tack för förklaringen - att de var ihopslagna. Jag satt här som ett fån och fattade absolut ingenting!!!

Tänkte väl att det inte var din tråd jag svarat i... :D Rörigt värre!

Sv: allt om Transport av sto och föl - sammanslagen

Då blir det säkert inga problem ;) om mamman är stencool...

Helen

Håller med.
Trodde att jag svarat i fel tråd igår, när jag åter tittade idag.. :confused:

Ihopslagningen var nog lite fel här eftersom lastning med mamma och föl, eller enbart föl är två skilda saker. :smirk:

AM

*lånar knapp*

Aha de har blivit IHOPSLAGNA !!! :idea:
Fattade verkligen ingenting.. En skum ihopslagning , men men....

Kommer att åka från Borlänge till Örebro på väg 50 och sedan E20 till Alingsås därefter är det kort väg hem.

Liknande trådar

Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
N
Hästhantering Har ett dräktigt sto som behöver magnetröntgas i frambenen men försäkringsbolaget betalar inte detta förens fölet är fött. Fölningen är...
2
Svar
31
· Visningar
3 926
Senast: axel
·
Avel Vi står nu inför problemet att transportera hem två dräktiga ston från norra tyskland. Det är en resväg på ca 55 mil. Den ena är...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Ramona
·
Avel Hur gör ni när ni kör sto och föl? Har ni mellanvägg i eller inte? Lägger ni fölet framtill och stänger med halmbalar? Om ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka