Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Började fundera på detta när jag var och kikade på en del unghästar(halvblod) som var till salu. Både 1-, 2- och 3-åringarna var riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 288
Senast: Tystamarie
·
Avel har sett att många skriver att dom har grönt pass, blått pass eller grått pass. va menas me de??? inte så insatt i pass förfrågorna...
Svar
7
· Visningar
6 852
Senast: Ia*
·
Avel Ni som seminerat med Qvadrigo, vad såg ni hos hingsten, förutom prestationerna, och hur har det gått? Avkommornas temperament och utseende?
Svar
5
· Visningar
2 647
Avel Jag har planer på att betäcka mitt sto nästa år. Men vart tusan kan man se alla dessa Hingstar? :d
Svar
3
· Visningar
639
Senast: hoppsann
·
I
Avel Jag har hittat en toppen häst som ska hyras ut på foder. Men i annonsen står det att det är en "typisk pilot avkomma". Ska jag bry mig...
Svar
5
· Visningar
2 445
Senast: Galadriel
·
S
Avel Tycker att det skulle vara intressant att jämföra poängen från fölvisningarna och treårstesten. Exteriört + gång. Vad fick era hästar...
Svar
15
· Visningar
2 315
Senast: Sherry
·
Avel En undran från en som gått vilse i utställningsträsket. Har ett fyraårigt shettissto som inte var på premiering i fjol då hon var inne i...
Svar
4
· Visningar
803
Avel Sitter här i valet och kvalet om hur jag skall göra.... Har som jag tidigare nämnt funderat på att betäcka mitt bästa tävlingssto med...
Svar
16
· Visningar
2 158
Senast: Olinda
·
Avel Har blivit mer och mer förtjust i Etrusco. Är det någon här som har fått föl efter honom? Är jättenyfiken på hur han nedärver sig..
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: LaBelle
·
U
Avel Har ett shettissto som jag gärna skulle vilja ta föl på. Problemet är att hon är 17 år och vad jag vet har hon ej haft föl tidigare. Vad...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Ullebulle
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka min pärla, kanske nästa sommar. Vad skulle ni som är lite mer kunniga betäcka min tjej med. Hon är...
Svar
14
· Visningar
1 138
Senast: Lavinia
·
Avel Vad krävs för att få en welsh mountain hingst godkänd?
Svar
11
· Visningar
2 411
Senast: Znurro
·
Y
Avel Sitter och funderar på att köpa en arab till att ha i ridponny avel. Men hon har ingen stamtavla! Går det att registera henne som...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: YaYa
·
T
Avel Har varit runt till olika hingsthållare samt tidigare betäckt. Undrar nu vad ni andra har för erfarenheter av hingsthållare (vi...
Svar
17
· Visningar
1 637
Senast: Rodde
·
M
Avel Någon som har information om denne hingst? Hittar inget på nätet! Tacksam för svar! :confused:
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Ramona
·
E
Avel Kan mitt nya föl ha någon annan färg än gulbrun. Känner att jag bör veta ifall inte ID kontrollanten vet. Mamma är musblack, pappa brun... 2
Svar
27
· Visningar
3 010
X
Avel Hej Jag har klurat och klurat men kommer inte fram till vilken färg på papprena mitt föl får, gröna blir dom inte iaf, någon som kan...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: crazy
·
Avel Hej hej... skulle vilja ha olika synvinklar på fölning ute eller inne. Även annan nyttig info om föl osv. har min häst på betäckning...
Svar
1
· Visningar
662
Avel Min märr seminerades första ggn till midsommar sent jag vet. dock var brunsten lite konstig och hon verkar inte vara dräktig(koll...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Sonic76
·
C
Avel Hej! Jag betäcker mitt Goldgraf- Caruso sto om ett par dagar och den tilltänkte är Chess 880. Kan någon vänlig själ ge mig lite mer info... 2
Svar
26
· Visningar
2 564
Senast: Cassandra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka