Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Har varit runt till olika hingsthållare samt tidigare betäckt. Undrar nu vad ni andra har för erfarenheter av hingsthållare (vi...
Svar
17
· Visningar
1 632
Senast: Rodde
·
M
Avel Någon som har information om denne hingst? Hittar inget på nätet! Tacksam för svar! :confused:
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Ramona
·
E
Avel Kan mitt nya föl ha någon annan färg än gulbrun. Känner att jag bör veta ifall inte ID kontrollanten vet. Mamma är musblack, pappa brun...
2
Svar
27
· Visningar
2 990
X
Avel Hej Jag har klurat och klurat men kommer inte fram till vilken färg på papprena mitt föl får, gröna blir dom inte iaf, någon som kan...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: crazy
·
Avel Hej hej... skulle vilja ha olika synvinklar på fölning ute eller inne. Även annan nyttig info om föl osv. har min häst på betäckning...
Svar
1
· Visningar
659
Avel Min märr seminerades första ggn till midsommar sent jag vet. dock var brunsten lite konstig och hon verkar inte vara dräktig(koll...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Sonic76
·
C
Avel Hej! Jag betäcker mitt Goldgraf- Caruso sto om ett par dagar och den tilltänkte är Chess 880. Kan någon vänlig själ ge mig lite mer info...
2
Svar
26
· Visningar
2 551
Senast: Cassandra
·
Avel Hej! Jag tycker själv att jag har världens snyggaste och vackraste hästar och skulle så väldans järna vilja visa upp dem. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: corvette
·
Avel Jag har ju som några kanske vet fått en liten grabb efter mitt varmblodssto och halvblodshingsten Cathageno. Nu såg jag i tidningen...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: LaMaya
·
M
Avel Nu vill jag se lite bilder på sk Vida Ganascher vs Icke Vida Ganascher. Vad är det man tittar efter?? Har sett på flera...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Valencia
·
Avel Upptäckte en sak på mitt ena sto idag som jag aldrig sett på henne innan. Hon är väldigt ihopdragen och sluten i slidläpparna går knappt...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: gylle
·
T
Avel Någon som har avkommor efter någon av dessa två och kan berätta om temprament m.m Undrar också över deras resultat poängmässigt från...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: Cesam
·
J
Avel Jag har inte så jättestor erfarenhet av avel, men jag har ett sto (en 3-åring) Lasandos - Amiral - Furioso III. Jag skulle gärna vilja...
Svar
14
· Visningar
2 535
Senast: Görel
·
Avel Jag är inne på att köpa ett welsh-sto för att komplettera min avelsverksamhet. På så sätt får jag en ponny som kan användas av barnen...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 479
Senast: __Stilett__
·
Avel Jag har funderat på att köpa en 2-åring e. Biggles och funderar lite över hur era Biggles-avkommor utvecklas? Jag skulle själv aldrig...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: oskma
·
T
Avel Jag vill ta fram en häst att rida OS på :smirk: , vad tror ni om att betäcka detta ponnysto med Weltmayer? Hon är e.Derano B ue. Samba...
2
Svar
25
· Visningar
2 995
Senast: Sherry
·
Avel Enligt blupen skall han ju ge riktigt fina föl. Och även om han är en "hopphäst" så skall han ju ge bra exteriör och gångarter. Har...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: rummie
·
P
Avel Är det någon som har koll på hur många ston RP-hingstarna har haft hittills i år. Är det fortfarande Bo-Gi som toppar eller har det...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: peråke
·
Avel Mitt sto fölade inatt, ett litet stoföl blev det :) Men jag vet inte vad det kommer att bli för färg på henne. Hon är iaf black av...
Svar
10
· Visningar
1 430
Avel ..så jag frågar istället vilken stam ni skulle föredra om ni skulle köpa en unghäst/föl idag. (med hingst som är verksam nu)...
2
Svar
39
· Visningar
3 649
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025