Hingsten Chess

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cassandra
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsten Chess

Cassandra skrev:
skulle bli mkt glad om jag fick se lite bilder.tack snälla ni.. detta ska bli mitt första egna föl på mitt sto så jag är lite spänd.. hoppas innerligt att mitt hingstval inte är helt tokigt..

Nu ligger bilder ute på min ögonsten :e Chess :love:

Tack för bilderna!!
Kan någon tala om hur stora avkommorna blir ca. Jag har sett flera efter honom som är 175-180 cm, mitt sto har aldrig lämnat under 170... hon själv är 165 och är betäckt med hästar mellan 163-169cm..

Diana skrev:
Jag har en avkomma efter Chess- Iran född -96. Han är världens snällaste, han är lugn men ändå pigg att rida. Ser han ngt som verkar "konstigt" så går han lugnt fram och nosar. Han är helt underbar :bump:
Lycka till!/TH

Det låter som mitt lilla busfrö... endast tre dar gammal och hon är hur modig (cool) som helst... och jätte nyfiken går fram och lukta på allt och JÄTTE sällskaplig!! Vad mer kan man önska sig, hon ha alla egenskaper som man vill att hästen ska ha. Sen vet jag inte om det sitter kvar tills hon blir äldre. men ens "personlighet" är ju desamma oavsett om man är föl eller vuxen häst... (förutsatt att det inte har hänt något hemskt nått under uppväxten): Få se om hon har den hopptalang jag vill ha då kommer hon att vara FULLBODAD!!! :banana:

Idag har jag äntligen seminerat mitt sto!!.. men hon hade två stora fina ägg så hon ska kollas på mån igen och se om de är kvar eller om de ska seminera en gång till. Hur vanligt är det med tvillingar på dessa ägg?, och hur stor är risken att hon kastar eller att ett ägg förolyckas om man klämmer det ena?

Jag red en avkomma som var 165 cm för någon vecka sen. Ett skimmelsto som tävlar 1.20 och satsar högre. Har på träning hoppat 155 cm.

Mitt sto är lite "istadigt" så jag hoppas att jag valt rätt.. än så verkar det bra. Ska försöka åka och hälsa på honom nästa vecka och se hur han är. Får reda på om mitt sto tog sig nu på onsdag... hoppas hoppas..

Nelle skrev:
Mitt fullblodssto är också dräktig med Chess, hon är beräknat till runt den 10 juli.
Han stod på min hemmastation ifjor så jag har träffat honom en del. Helt underbart temperament och det kan nog passa min virrpanna ganska bra!
Tyvärr tänkte jag inte så långt att jag tog kort på honom :smirk:
Han är ganska komplett tycker jag (kanske bortsett från gången men mitt sto har själv bra gång), bra temperament, bra prestation både fäderne och möderne, svenskfödd är ett stort plus!
Vi har redan ett föl efter honom i år och ett i fjor. Jag kan lägga ut bilder på dom ikväll när jag kommer hem från jobbet.

Är lite nyfiken på om du fått din lilla än?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 958
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka