• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Boop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 175

Boop

Trådstartare
Har blivit mer och mer förtjust i Etrusco. Är det någon här som har fått föl efter honom? Är jättenyfiken på hur han nedärver sig..

Sv: Etrusco

Jag har fått föl efter Etrusco i år och han är det finaste fölet jag fått genom åren. Han har väldigt långa ben och är ädel. Han rör sig enormt bra i galoppen, väldigt vägvinnande! Traven vågar jag inte uttala mig om då jag knappt sett honom uttöva den gångarten :angel: Skritten ser bra ut den med. Han har dessutom färg och teckning till sin fördel, svart med ganska stor stjärn och jämna höga strumpor bak. Jag är fortfarande inte helt säker men jag tror inte att han blir skimmel utan får behålla sin svarta färg. Han är väldigt framåt, tuff, att ha och göra med.
Han mamma är efter Calvados.

Jag såg några föl förra året efter honom och de såg riktigt fina ut allihopa med en väldigt bra typ på samtliga.
Med rätt sto rekommenderar jag verkligen Etrusco!!

Rafaella

Jag har en ettåring på hingstbetet hos mig iår.Han är efter Etrusco, och är absolut inte den vackraste hästen, men mkt snäll och vänlig, har bra galopp mm. Hans mamma var väldigt lång i sin rygg, men den här åringen har en bra och stark rygg.Så hos honom har etrusco iallfall föärvt sig bra!

Rafaella och Ancan: Hur ser stona ut till dom två etruscoavkommorna? Modell, storlek, gångarter och temperament?

Min kompis har en ett åring efter honom ,såg bra ut som föl, nu ser han lite tråkig ut men det gör ju ofta åringar.Stor fux rejäla ben mkt trevligt temprament. Mamman var efter Feliciano.

Boop skrev:
Rafaella och Ancan: Hur ser stona ut till dom två etruscoavkommorna? Modell, storlek, gångarter och temperament?

Jag har endast sett mamman när hon tävlade, och där var hon ganska enveten och stog emot en hel del... Hade ne lååång rygg, och var inte särskilt snygg att se på, stor liksom... men med bra galopp... tydligen var hon trevlig på marken iallfall.

Avkomman är inte ett dugg lik henner till kroppen iallfall.

Han blir skimmel.

Boop skrev:

Hon är av en god modell utan extriöra avvikelser, snygg att se på, varken högställd eller lågställd. 168 cm mkh. Ordinära gångarter. En aktiv häst med ett underbart temperament men har varit tuff som unghäst. Tävlingsindivid med psyke för detta, hoppkapacitet för de högsta klasserna men tyvärr kom hon inte längre än till medelsvår som unghäst innan en olycka i hagen satte stopp för vidare karriär.

Hon har bara en avkomma tidigare, en ettåring e. Qalle. Han är fin även han men av en annan typ än Etrusco-fölet som är mycket ädlare och mer högställd.

Även jag hoppas att han får förbli svart....

Rafaella

Om du vill se på avkommor så kan du gå in på www.flyinge.se och gå in på hans sida och klicka dig vidare till avkommor. Där finns ganska många bilder.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Tuppis
·
Avel Vad är det för regler runt fölnamn om man vill registrera ett welsh föl?? Antal bokstäver? Får det finnas ett gårdsnamn eller ortnamn...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Årets första föl nedkom igår kväll lite tidigare än väntat (bf 7 mars). Pigg liten krabat med bläs och två vit strumpor 💕 Svårt att se...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?