Blått pass??

dragonjannike

Trådstartare
har sett att många skriver att dom har grönt pass, blått pass eller grått pass. va menas me de??? inte så insatt i pass förfrågorna... :confused:

Sv: Blått pass??

Blått pass har jag aldrig hört talas om. Vet inte exakt hur det är för andra raser än halvblod, men där är grönt pass när man har godkänd pappa, morfar och mormorsfar, d v s är renrasig. Vita papper får ett halvblod som har en godkänd pappa men inte morfar eller mormorsfar men denne tillhör rasen. Gråa papper får du om du inte är efter godkänd hingst eller där ett eller flera led i härstamningen inte är kvalificerade. Gula papper får en häst med ofullständig härstamning men godkänd p g a prestationer. Rosa papper får ett svensk halvblod fött i USA.

okej. tack så mkt!
men tror du att blått pass kan vara när man inte vet vem den e efter?? att den har okänd härstamning?? :confused:

Det finns inga blåa pass! Däremot är baksidan på plastomslaget på min hästs pass blått. En häst med okänd härstamning får grå papper.

När min häst fick pass år 2000 så var det mörkblått..kanske det hon menade ?! Dessa pass är visserligen ogiltiga nu och ska bytas ut...villket är gjort.

Connemarornas pass är i blå plast med vita papper (iaf de med stam, vet inte hur de andra ser ut). Liljas pass är grönt och det är för att hon har godkänd stam = går att stambokföra. Kallblodstravarens pass var grått, araberna i stallet har också blå platsomslag...

Djungel.

så om jag importerat en häst från holland som har godkänd pappa och morfar och mormorsfar så får jag (hon...) oxå grönt pass?

Liknande trådar

Mat Jag såg en märkning på en glassförpackning som jag inte förstod, och jag undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig att förstå...
Svar
4
· Visningar
525
Senast: hastflicka
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?