Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel ska börja ställa ut min minishettis. vad är det man bör tänka på? hur går en utställning till? hur gör man? hur ska pollen se ut...
Svar
3
· Visningar
1 054
A
Avel hej! Jag skulle gärna vilja veta lite mer om dessa hingstar, alltså Segull frá Skardi och Faldur frá sydri-grof. Speciellt vad de...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Lejonelle
·
Avel Jag undrar vad en betäckningsraport är? Vem får man den av ? Jag sitter och fyller i papper för fölvisningen då skall dom ha...
Svar
17
· Visningar
1 354
Senast: clownen
·
Avel Skall denna lapp skickas till hingst hållaren?? Eller vem skall ha den . Jag fick lappar i dag efter mycket tjatande mm
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Hovdam
·
Avel jaa vad har er (halvblod) häst för BLUP index? Va inne asvh o kollade damernas :) Moonlight hade EXT 97 GÅNG 112 HOPP 98 TOTAL... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 878
Senast: Icca
·
R
Avel Ni med tävlande hingstar som betäcker naturligt hur löser ni det, tar ni begränsat antal ston och låter hingsten tävla samtidigt eller...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: Iglatjarn
·
Avel nu vet jag inte om min tråd hamnar på rätt ställe... Jag har en sköthäst som är frysmärkt, nu undrar jag om man kan söka på det och få... 2
Svar
23
· Visningar
1 693
Senast: _husmusen_
·
M
Avel Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men hoppas.... Hörde av nån nångång att det fanns utställningar för alla hästraser..... Men... 2
Svar
28
· Visningar
2 612
Senast: Matiz
·
Avel var inne och kollade Blupen på de hingstar jag är intresserade av. mycket intressant. Jag har två frågor: Finns det motsvarnde för...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Susan
·
C
Avel Hej. Mitt sto står på betäckning nu (naturlig betäckning). Hon tog sig tyvärr inte på första försöket, hur stor är chansen att hon...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Welsh
·
Avel ska byata stall på mitt sto å föl då dom som äger stället inte vill ha oss kvar där :crazy: så undra bara när tycker ni att man kan...
Svar
12
· Visningar
961
Senast: Pretty_Fly
·
M
Avel Hur länge kan man avla på en frisk och sund märr som har haft okomplicerade fölningar. Har inte haft föl varje år utan har fått vila...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: martina
·
P
Avel Jag undrar hur höga (på ett ungefär) era d-ponnys varit, när de är nyfödda?! Hur är det med höjden på nyfödda hästar... Kan det vara så...
Svar
13
· Visningar
2 760
Senast: peråke
·
Avel Hur pass (o)normalt är det? ena spenen är större än den andra, finns bild om ni vill se :p
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: crazy
·
Avel jag kanske ska låna en 1-årig shettis för senare köp och jag undrar när jag kan betäcka den? ska det vara över 3 år när den skickas till...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: ameo
·
C
Avel Grannen släppte ut sin valack idag i hagen bredvid min idag och jag upptäckte nu vid kvällsronden att shettisen var alldeles kladdig på...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: ameo
·
Avel Vet inte riktigt hur jag ska ställa frågan för att få den rätt? :o :confused: Men hur stor del präglas fölet av stoet resp...
Svar
10
· Visningar
1 083
Avel Har surfat runt så mycket jag har råd med och letat svar på mina funderingar. Har ett fuxsto och var sugen på svart. men efter att ha...
Svar
18
· Visningar
1 255
Senast: Susan
·
Avel Jag letar hingstar for fullt just nu, och jag fastnade for For Pleasure. Det blir semin i vilket fall som helst. Men nu sitter jag har... 2
Svar
32
· Visningar
2 771
Senast: FairLady
·
J
Avel HIngsten som jag skulle betäcka mitt sto med blev sjuk. Eller den va redan sjuk när jag lämnade min häst för betäckning. Han var sjuk...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: Rafaella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka