Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Någon som kan tipsa om en Welsh hingst med goda tävlingsmeriter? Hoppning eller fälttävling. Hingsten bör finnnas i södra sverige. Mitt...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: Joyride
·
B
Avel Mitt fodersto blev mamma för första gången idag! :love: Hon är rätt så smågrinig på fölet! När det stryker sig runt henne, så nafsar...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: martha
·
Avel Jag skall visa mitt föl på fölbesiktning och även stamboksföra modern. Vad jag förstått så skall två anmälningsblanketter skickas in...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Pisan
·
N
Avel Både bilder och info är MYCKET välkommet ^^. Vet att Damokles är född -71... Ungefär det jag vet ^^...
Svar
4
· Visningar
1 223
Senast: Dolores_88
·
Avel Mitt sto tog sig inte på första försöket trots att allt såg jättebra ut. Två veckor efter semineringen visade hon tecken på infektion så...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Darbhanga
·
T
Avel Hej Jag har ett 3-årigt sto reg i ASRPs 93-serie. Hon är över ponymått men klarar åtminstone som treåpring mex 153-gränsen- Jag vill ha...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: peråke
·
Z
Avel Sitter här och är lite rådvill över mitt sto som är hos hingsten. Hos hingsten ville hon först inte bli brunstig, fick då sprutas igång...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Welsh
·
C
Avel Skulle vilja ha lite info om stofamilj (15).
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Clintan
·
Avel Mitt sto har ju varit på seminering nu 2 gånger och dom har fått spruta loss ägget bägge gångerna, första gången efter 12-14 dagar o...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Sanette
·
Avel Min lilla tös var lite x-bent när hon föddes. Det har försvunnit helt nu (tycker jag). Men däremot så har hon blivit lite böjd i sina...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Jarrah
·
Avel Hur gör man med anmälningarna till fölbesiktingen? Detta är mitt första egna föl och jag har aldrig anmält till någon fölbesktning. Jag...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: Olinda
·
Avel Vad tycker ni om honom? Är hans trav så bra som den sägs vara, även i kort tempo? Vad har han för BLUP?
2
Svar
28
· Visningar
2 431
Senast: Freyr
·
Avel Finns det någonstans på internet där man kan se bilder på hästens foster i olika stadier...? Skulle vara kul o se... :)
Svar
7
· Visningar
3 651
Senast: BeastieBabe
·
M
Avel :confused: Jag har en tvåårig d-ponny, född i april, hon har troligen blivit tjuvbetäckt, vad kan hända om hon blev dräktig??
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Ida
·
Avel Inom galoppen och travet förekommer det ju att man syr stona under tävlingskariären, men hur gör man sen när de hamnar i avelsboxen? Är...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: bettan1
·
Avel Någon erfaren uppfödare som är vaken? Min dagsfärska fölunge föddes vid 20-tiden. Jag tryckte i honom ca ½ dl råmjölk ganska omgående...
2
Svar
21
· Visningar
2 225
Senast: martha
·
I
Avel Asså ursäkta min okunskap :o :D jag sitter och läser igenom trådlistan bakifrån i brist på annat en söndagkväll...Hittar en massa...
Svar
2
· Visningar
4 590
Senast: crazy
·
Avel Det är ju många som kollar dr väldigt ofta. Ingår det i eran seminavg då? Har precis fått räkningen fr ATG - 706kr för en vanlig...
Svar
14
· Visningar
1 365
Senast: åke
·
Avel Vad är det som grundar att en häst är RP? Är det alltid fullblodshalten? Och eftersom det heter ponny, får den fortsätta vara ponny och...
Svar
15
· Visningar
1 181
Senast: åke
·
Avel Gjorde en högst ovetenskaplig mätning på åringen häromdan, och fick det till 95 cm. Vad brukar dom ligga på när de är runt året? Kan man...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd