Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Avel Gick in på Flyinges hemsida och fick läsa att For Feeling är nu frisk och är tillback i aveln? Vad har hänt med honom?
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Thildha
·
M
Avel Har fått förfrågan om att ta hand om en kompis häst fr.o.m. i höst och ca 1 1/2 år framåt, och som tack för hjälpen få ta ett föl efter...
Svar
10
· Visningar
3 165
Senast: martha
·
Avel Om man korsar tex. varmblod x fullblod så blir det ju en korsning. Om man korsar tex. halvblod x connemara så blir ju även det en... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 325
Senast: Görel
·
O
Avel Nu ligger den här tråden antagliogen inte rätt men jag viste inte vart jag skulle lägga den så det blev här, men flytta den gärna om den...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Görel
·
N
Avel Min flickvän har ett Welshcobsto som hon funderar på att betäcka. Hon är ca 154 och av ädlare modell, mycket gott temperament med mycket...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Iglatjarn
·
Avel Fick igår papperen, på mina föl, från hingsthållaren. Fick då med papper för DNA test. Jag har inte riktigt fått någon rätsida på detta...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Ramona
·
B
Avel Fölet har inte bajsat än!!! (Hon föddes imorse.) Ringde veterinär och han sa åt mig att prova peta där bak med olja på en handske...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: bitch1
·
Avel Vad tycker ni om honom? Vill höra bu och bä! Tror ni att han skulle kunna uppfylla mina kriterier när det gäller hingst?: Modern typ...
Svar
12
· Visningar
1 203
Senast: Zini
·
K
Avel Nu är äntligen ASVH:s nya sida ute. :bump: Och kolla vad de äntligen fått igång: :banana: http://asvh.globalinn.se/blup.htm... 2
Svar
39
· Visningar
2 830
Senast: crazy
·
Avel Vad har man egentligen för rättigheter som hingstägare? Jag har en shetlandshingst godkänd för avel, jag är väldigt noggrann med vilka... 2
Svar
25
· Visningar
2 146
L
Avel ...eller hur vet man hur mycket man vågar rida? Man får ju tävla ett sto vars föl är 4 månader. Hur ska man då träna henne innan för...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Roheryn
·
Avel Eftersom jag skall anmäla min fölis till fölbesiktning så har jag blädrat en hel del i mammans papper. Det som jag blev fundersam på är...
Svar
6
· Visningar
8 869
Senast: Welsh
·
W
Avel :idea: Är det inavel när en häst har samma hingst en gång i andra ledet på pappans sida och en gång i fjärde ledet på mammans sida?? När... 2
Svar
20
· Visningar
3 249
Senast: Bubbla
·
T
Avel Någon som kan tipsa om en Welsh hingst med goda tävlingsmeriter? Hoppning eller fälttävling. Hingsten bör finnnas i södra sverige. Mitt...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Joyride
·
B
Avel Mitt fodersto blev mamma för första gången idag! :love: Hon är rätt så smågrinig på fölet! När det stryker sig runt henne, så nafsar...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: martha
·
Avel Jag skall visa mitt föl på fölbesiktning och även stamboksföra modern. Vad jag förstått så skall två anmälningsblanketter skickas in...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Pisan
·
N
Avel Både bilder och info är MYCKET välkommet ^^. Vet att Damokles är född -71... Ungefär det jag vet ^^...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: Dolores_88
·
Avel Mitt sto tog sig inte på första försöket trots att allt såg jättebra ut. Två veckor efter semineringen visade hon tecken på infektion så...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Darbhanga
·
T
Avel Hej Jag har ett 3-årigt sto reg i ASRPs 93-serie. Hon är över ponymått men klarar åtminstone som treåpring mex 153-gränsen- Jag vill ha...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: peråke
·
Z
Avel Sitter här och är lite rådvill över mitt sto som är hos hingsten. Hos hingsten ville hon först inte bli brunstig, fick då sprutas igång...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka