Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur sent på året kan man betäcka? Vad är optimalt?
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Ramona
·
Avel Sitter här och funderar på hur det egentligen är, tar fölet/fostret alltid den näring den behöver först och det är endast stoet som kan...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: crazy
·
K
Avel Jag funderar på att köpa ett föl nu i höst,har bara köpt unghästar förrut från 4-år.Så vad ska jag titta på (förrutom härstamningen)...
Svar
9
· Visningar
1 344
Senast: mimus
·
M
Avel Är det nån som kan berätta för mig om Kaiser ox? Allt som går att veta....stamtavla....temperament.....storlek...resultat...allt...
Svar
4
· Visningar
1 661
Senast: Move_Over
·
Avel Alla ni som fått hingstar i år, börjar dom få hingstnacke vid 2 månaders ålder? Är det ovanligt att dom börjar få lite nacke när dom är...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: evis
·
H
Avel Hej! Jag har hört att en del avkommor efter Beach Boy varit riktigt besvärliga! Stämmer detta rykte, el är det bara "prat"? 2
Svar
34
· Visningar
3 211
Senast: Häst 2004
·
Avel Halvblodshingstar, heter Happy Day och Flamingo. Bilder? Är de "kända"?
Svar
17
· Visningar
1 753
Senast: Happy
·
K
Avel Hej Jag har letat på nätet efter en sida med resultat från Unghäst-VM i Verden. Förra året hittade jag lätt en sida där resultaten...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: kima
·
Avel Om jag skulle betäcka mitt ljusbruna fjordingsto med en mer mörkare black eller tillomed grå hingst, hur skulle fölet färgas då... 2
Svar
28
· Visningar
2 956
J
Avel Hejsan! Jag funderar på vilken hingst jag ska låta betäcka mitt sto, och jag har fastnat för två stycken. Fölet vill jag ska bli min...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Jempa
·
T
Avel Kan föl vara mjölkallergiker precis som barn?? Har en fölunge iår som haft dålig mage i snart två månader nu - prövat losec, sulfa, lera...
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: HelenaHandberg
·
L
Avel Vad har han lämnat? Hur ser ni dressyravelskunniga på hans stam? Jag menar med Ramiro bakom...Vore kul att höra lite synpunkter. :)
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Ploppi
·
R
Avel Blev lite nyfiken på dem när jag läste er uppfödares tankar om dem i tråden om viktbärande raser, jag klurar lite på vad jag ska köpa...
Svar
9
· Visningar
1 137
Senast: Rist
·
Z
Avel Går det att avla på ett sto som varit buköppnad för 3,5 år sedan, pga tarmvred. Född -92
Svar
5
· Visningar
1 565
Avel Hej hopp! Har ett sto som nu är dräktigt och som ska föla nästa år! Det är ju sååå lång tid kvar! Vad bör jag tänka på under tiden...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: FT_ryttare
·
A
Avel Hejsan, Jag har fått tillfälle att köpa ett arabsto (shagya) som är 20 år, hon verkar fin men har lite melanom. Jag hade tänkt ta ett...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Ramona
·
C
Avel Här kommer ännu en kommentar fån samma artikel på internet som den förra tråden jag lade in här i forumet. Samma internationella... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 515
Senast: Mia_R
·
Avel Undrar i mitt förvirrade stilla sinne hur ni hade funderat. Vi äger ett holsteinersto av god stam. Hon har idag 3 avkommor med olika...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Girasol
·
L
Avel japp då var det gjort! visade min 6åriga shettishingst e. almnäs origo .. 38p bidde det och det var väl väntat (realist) MEN det... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 201
Senast: athena
·
Avel Jag har seminerat mitt sto för andra gången nu i år, hon tog sig inte på första försöket. Jag ska på återbesök på onsdag och hingsten är...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka