Ännu en kommentar från en artikel....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ännu en kommentar från en artikel....

Så nu har jag skickat en förfrågan...hoppas vi får nåt svar!

Bra! För såna siffror är ju rätt meningslösa annars. Som nån kändis som fick prov taget på sin bröstmjölk och den var "lättmjölk" och inget fett i alls nästan. Då kan man ju börja fundera på kunnig läkaren var som tog provet som inte vet att fetthalten varierar både under dygnet, under amningen och dessutom kan det variera från ena bröstet till det andra på samma kvinna!

Ja jag fattade som att det handlade om många ston...stod ju något om test ston från Michelów...men för övrigt stod det inte nåt om övriga raser.Som du säger...det har ju stor betydelse.Hoppas jag får svar...detta är väldigt intressant.

Jag har siffran 60 ston i huvudet, men kan inte hitta vart det stod någonstans - jag kanske inbillar mig :confused: :crazy:

Helen

Det var nog från listan du fick den siffran...men den hade med antalet dagar att göra.

Har nu fått ett svar från den som gjort forskningen.Hon skriver att hon även är lärare på Universitet och därför för tillfället har ont om tid, men lovar att sätta sej ner i nästa vecka för att ge oss ett närmare besked omkring ämnet.

*nu har jag fått svar*

Testen är utförda på 30 ston per ras.

Proverna har tagits i samband med att fölen dricker mjölk.Proverna samlades på eftermiddagarna när allt var i ordning och lugn och ro i stallet.

1 prov innebär 100-150 ml mjölk.

Samtliga ston har fått hö med samma värden av mediumkvalité,havre,barley=vad är det?korn?,morötter och mineraler.

Var det mer vi ville veta kunde vi skicka fler frågor.

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 559
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
974
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 063
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar