Sv: Avkommor efter Beach Boy
Hej! Vad jättekul att få lite mer bakgrund på Delli!!!
Jag köpte henne som sagt i oktober 04 ifrån Ödåkra, den tjejen jag köpte henne av hade haft henne sedan hon var ett halvår, köpte henne alltså fr Marianne o Walter Persson, hon reds in som fyraåring, och har hela tiden varit mkt positiv o ärlig. När jag köpte henne var hon riden i c:a ett år!
Delli är brun med vit stjärn, 2 vita kotor bak.
Hon har ett fint steg med en stor galopp, det som är hennes nackdel är att hon är ngt överbyggd bak, hon har svårt att få in bakbenen under sig, det har "jämnat ut sig" lite, hon är mellan 1.59-1.60 i mnkh. Hon är en bestämd dam, men inte nervig! Det gäller att få henne med sig, då är hon hemskt trevlig! Hon hoppar suveränt med fin teknik, ärlig på hinder och inte alls tittig! Vi har mycket kvar att jobba med i markarbetet, men hon är dock endast 6 år, och jag har ingen brådska! Men som sagt det gäller att vara bestämd mot henne, har haft vissa problem sedan jag släppt henne på betet-svår att fånga, vill inte gå ifrån de andra hästarna o lite sånt. Jag har fått börja lite fr början m att gå ut o promenera henne osv... Men jag har fått god hjälp av en tränare som är duktig på hästhantering!
Hur är Denise i tempramentet?
Mvh
Cf