Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Avel Funderar på att betäcka med honom. Såg mkt fin ut på bruksprovet. Är det ngn här som vet mer om hingsten
Svar
14
· Visningar
2 088
Senast: ancan
·
L
Avel Någon som har avkommor eller vet lite om dessa hingstar? storlek på avkommorna? temperament? ridbarhet? Kommer ev att betäcka mitt...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: maria_b
·
J
Avel När jag skickade in papperna med härstammningen på min Arab för att få ut passet så visade det sig att den hingsten som är morfar inte...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 643
Senast: Cesam
·
T
Avel Idag kollades mitt sto på 17 dagen efter sista semineringen (dock bara 14 dagen från när man tror hon släppte ägget). Då hon har två...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: Thildha
·
T
Avel För er som följt min betäckning av sto (Napoleon-Urbino) med Liberace - hon är dräktig och ultraljudades i fredags. Då upptäcktes...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Thuja
·
B
Avel Hänvisar till tråd härunder
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: Bonanza
·
M
Avel som att svära i kyrkan gissar jag. Vågar nästan inte ens ställa frågan men jag får väll riskera halshuggning :crazy: Jag har ett sto...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: ducell
·
Avel Glömde naturligtvis att fråga min seminvet, så jag frågar er istället. Är det någon fara att avmaska vid 30 dygns dräktighet ? Är ju...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: kima
·
Avel Måste bara säga att jag blev väldigt förtjust i Chicago Z på Strömsholmstävlingarna. Någon här som har sett eller har avkomma e honom...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: ame
·
Avel Skall nu registrera mitt föl(svh) och så står det om man önskar en breedersansluten eller ej. Kostar det extra att ansluta han? Om man...
Svar
13
· Visningar
6 194
Senast: Görel
·
Avel Är det någon som vet hur hög Tip Top är? Jag har en häst efter honom och undrar lite hur hög han blir ungefär.. Hans mamma e 170cm...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: grimman
·
  • Låst
Avel Nu e jag igång igen med mina teoretiska frågor :) Om jag äger ett sv hblsto som lånas ut på foder så blir fodervärden uppfödare till...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: peråke
·
Avel MItt sto som ska föla vilken dag som helst har fång och har fram till nu fått "butta", men min veterinär vill inte att hon ska ha det...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: ameo
·
Avel Vill veta exakt vilka bedömningsgrupper(lr vad det heter) som finns vid avelsgodkännande, stamboksförning etc... alltså vad man...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: wintersnowdrift
·
T
Avel Var hittar jag info om L'Empereur du Thurin? Hingsthållare, resultat, ja i princip allt som går att få reda på om denna hingst.....
Svar
2
· Visningar
922
Senast: crazy
·
Avel ner på ett föl som är fött i år?
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Joyride
·
Avel I dag har vet. varit här och gjort UL på mitt sto. Det finns ett foster och hon är på 16 dygnet idag! :bump: Vad händer nu? När...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: ancan
·
X
Avel ...tur iår `? Hur har det gått för er som hade otur förra året ? Jag tänker på dig som fick fölet med missbildade ögon. Jag tänker...
2
Svar
30
· Visningar
3 077
Senast: Unica
·
Avel Jag har nästan bestämt mig för att betäcka mitt sto (Granit-Goldfinger) med Majim G. Hade bestämt mig för Qalle men fick av en slump syn...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: shady
·
Avel Hur gör ni med era föl som har haft svaga snedställda ben. Visar ni dom trots detta. om det syns lite svaghet fortfarande. Min gick på...
Svar
8
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka