Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Glömde naturligtvis att fråga min seminvet, så jag frågar er istället. Är det någon fara att avmaska vid 30 dygns dräktighet ? Är ju... 2
Svar
21
· Visningar
1 942
Senast: kima
·
Avel Måste bara säga att jag blev väldigt förtjust i Chicago Z på Strömsholmstävlingarna. Någon här som har sett eller har avkomma e honom...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: ame
·
Avel Skall nu registrera mitt föl(svh) och så står det om man önskar en breedersansluten eller ej. Kostar det extra att ansluta han? Om man...
Svar
13
· Visningar
6 228
Senast: Görel
·
Avel Är det någon som vet hur hög Tip Top är? Jag har en häst efter honom och undrar lite hur hög han blir ungefär.. Hans mamma e 170cm...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: grimman
·
  • Låst
Avel Nu e jag igång igen med mina teoretiska frågor :) Om jag äger ett sv hblsto som lånas ut på foder så blir fodervärden uppfödare till...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: peråke
·
Avel MItt sto som ska föla vilken dag som helst har fång och har fram till nu fått "butta", men min veterinär vill inte att hon ska ha det...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: ameo
·
Avel Vill veta exakt vilka bedömningsgrupper(lr vad det heter) som finns vid avelsgodkännande, stamboksförning etc... alltså vad man...
Svar
10
· Visningar
1 112
Senast: wintersnowdrift
·
T
Avel Var hittar jag info om L'Empereur du Thurin? Hingsthållare, resultat, ja i princip allt som går att få reda på om denna hingst.....
Svar
2
· Visningar
924
Senast: crazy
·
Avel ner på ett föl som är fött i år?
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Joyride
·
Avel I dag har vet. varit här och gjort UL på mitt sto. Det finns ett foster och hon är på 16 dygnet idag! :bump: Vad händer nu? När...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: ancan
·
X
Avel ...tur iår `? Hur har det gått för er som hade otur förra året ? Jag tänker på dig som fick fölet med missbildade ögon. Jag tänker... 2
Svar
30
· Visningar
3 088
Senast: Unica
·
Avel Jag har nästan bestämt mig för att betäcka mitt sto (Granit-Goldfinger) med Majim G. Hade bestämt mig för Qalle men fick av en slump syn...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: shady
·
Avel Hur gör ni med era föl som har haft svaga snedställda ben. Visar ni dom trots detta. om det syns lite svaghet fortfarande. Min gick på...
Svar
8
· Visningar
906
Avel Jag trodde aldrig jag skulle fråga, men nu är jag också villrådig! Var helt övertygad om att Sandakan var hingsten för året - men jag... 2
Svar
36
· Visningar
3 804
Senast: kskemilie
·
J
Avel Hej, Jag undrar om ni kunde hjälpa mig att se vad det kommer att bli för färg på denna lilla krabat :) Det är fölets mamma i...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: Lukas
·
Avel Ni som har ston som inte gor annat an avlar, hur manga fol har ni fatt som mest pa raken? Brukar ni ge dem ett friar, eller blir det...
Svar
15
· Visningar
1 303
Avel ..ett tag.... Jag var o kollade mitt sto igår och hon var enl UL inte dräktig, hon var röd i slemhinnorna och på dag 16.......fast hon...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: CK
·
Avel Typiskt att man får krångliga hingstföl ;) nu är 2 av hingstfölen förstoppade, 1 resp 3 v gamla. När vet var ute idag för att u-ljuda...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Rotterö
·
X
Avel Har skickat mitt arabsto på betäckning och satt och läste igenom hennes papper här någon dag sen, och då slår det mig att det står att...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: _xanth_star_
·
M
Avel Jag undrar vad för effekter linjeavel kan få? Positivt och negativt?
Svar
2
· Visningar
730
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka