Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt 16-åriga sto väntar sitt första föl, hon är idag på dag 322. Mjölken är gul/genomskinlig, halvfyllt juver, lite geleaktig precis...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Rotterö
·
C
Avel Hej, Har ännu inte seminerat vårt sto och tycker att det i år varit väldigt svårt att bestämma sig. Har nu lite funderingar på...
Svar
12
· Visningar
3 244
Senast: Cessan
·
Avel Har precis betäckt mitt sto och har för mig att de är vissa dagar eller veckor som är extra känsliga för stress eller likande, så att de...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Rodde
·
M
Avel Tänkte bara höra vad ni tycker om mitt lilla dilemma: jag har ett treårigt connemarasto som det inte blir något med, Så därför...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: kicki13
·
T
Avel Nu är mitt ardennersto inne på dag 312 hon ser ut som hon skulle spricka vilken dag som helst. Men jag undrar hur många dagar normalt...
Svar
5
· Visningar
2 111
Senast: Jet
·
R
Avel Arabhästar skall ju ha en något konkav nosrygg. Jag tycker mig dock oftare se mer och mer konkavare nosryggare, vilket syns tydligare på...
Svar
8
· Visningar
1 649
Senast: Boll
·
Avel ...lätta och luftiga avkommor? Vad har ni för tips på hingstar som finns i Sverige och som verkar inom hbl-aveln? :bow:
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Sass
·
Avel Jag har seminerat mitt sto 1 gång i år med resultatet icke dräktig. Min vet. säger att hon nog borde tas till en herre med rikigt goda... 2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: kima
·
N
Avel Ja dressyr hingsten Blue Hors Soprano i Danmark - hans far är Sandro Hit (en topp Tysk hingst). Jag är på gång med att köpa ett föl...
Svar
10
· Visningar
1 237
Senast: Natali
·
Avel Patsy bara växer och växer och som det ser ut nu så kommer hon att bli för stor till nästa år när det är dags att mäta igen. Och enligt... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 901
Senast: Warhammer
·
Avel undrar bara när juverna blir mjölkfylda.. stoet ska föra om 1 månad men dom har inte blivit så stora :crazy: så någon som vet..
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Skruttan1982
·
H
Avel Jag har en fråga om hur man forskar efter araber som dyker upp i stamtavlan lååångt bak. Typ sådana som är födda 1826 och sånt. Hur...
Svar
15
· Visningar
1 433
Senast: HubbaBubba
·
Avel Fundrar på om eller man skall visa fölet eller räcker det att visa den som 1 åring? Har ett hingstföl som jag kommer behålla till vuxen...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Artemiz
·
A
Avel I morse när jag kollade mitt sto som planeras föla om 1 v så upptäckte jag en tjock gulaktig flytning i bak, nästan lite smörlik... Vad...
Svar
4
· Visningar
3 796
Senast: Artemiz
·
M
Avel all fakta, gärna kort osv på nooitgedacht. har sökt en massa på nätet men hittar nästan ingenting om honom/avkommor. Vill gärna veta hur... 2
Svar
24
· Visningar
1 958
Senast: myfairlady
·
Y
Avel :confused: Jag är helt nybörjare inom det här med betäckning, hingst o.s.v. men tänkte ta reda på lite mer. Jag har två ston, en paint...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Affa
·
Avel Har hittat ett sto som jag eventuellt är spekulant på, blir dock ganska förvirrad när jag tittar på exteriörutlåtandet på henne (har...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: clownen
·
K
Avel Hejsan. Hjälp mig med förslag på hingst till mitt sto. Stoet är Stanford-Modesto-Gaspari. Hon tillhör Flyinges Stofamilj 1. Hennes... 2
Svar
27
· Visningar
2 891
Senast: kima
·
  • Låst
Avel Det ÄR behjärtansvärt, men trådar om dessa ska INTE ligga här! Det finns en rubrik för det på annonsforumet och en rikstäckande...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: ameo
·
I
Avel Vi har haft häst uppfödning länge. men aldrig vart ute för detta, hur fort måste fölungen börjar dia innan råmjölken försvinner ? Kan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka