Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Någon som vet om det finns någon förteckning över avelsgodkända minishetlandshingstar på nätet? Eller andra sajter där man kan läsa om...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: EmblaAsk
·
Avel Är helt okunnig på svenska halvblod och halvblodsavel men blir fundersam när jag läser om hästar och stammar. Efter den och den är...
2
Svar
27
· Visningar
2 077
Senast: Jane_Done
·
Avel Jag undrar om någon vet något om stofamilj 9? Tror att den är öländsk, men vet inte så mycket mer. Jag har ett gammalt sto (e...
Svar
2
· Visningar
1 382
Senast: Solis
·
Avel Vad anser ni angående att "spruta igång sto"? Så att de kommer i brunst. Bra eller dåligt? För och nackdelar med detta.
2
Svar
27
· Visningar
6 556
Senast: Dannie
·
Avel Någon som träffat nån av hans få avkommor? Jag vet att det föddes tre förra året och att han betäckte tio ston förra året, så chansen är...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Görel
·
S
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som vet vad Alcatraz hade för poäng i det tyska bruksprovet? Jag har ju sett indexen men skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Aladdin
·
H
Avel Är det sämre chans till att få stoet dräktig då? Stoet i fråga är beräknad att föla mitten juni och att vänta till 30-dgr känns inte...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: CK
·
Avel Skall köpa en kompis till mitt hingst föl och undrar om man kan köpa en 1 åring som sällskap, alltså skulle det funka eller skulle 1...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Jet
·
Avel Vad innebär det att betäcka ett hbl med en icke ännu godkänd hblhingst? Tänker på registrering, premiering mm.. Hingsten i fråga har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 173
Senast: peråke
·
M
Avel :bump: Hej på er alla! Tyckte att det var dags att registrera mig nu efter att ha gästat er länge. Min fundering för dagen är vilka...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 635
Senast: poloplayer
·
Avel Ja, nu börjar det förhoppningsvis närma sig för vårat sto också, efter att ha gått över fem dagar. :cool: Så, ju närmare fölningen...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: AraSlei
·
F
Avel Har ju seminerat mitt sto med For Feeling, hon seminerades 16:e och 18:e maj, ska tillbaka på torsdag (2/6) och kolla henne. Om det...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 973
Senast: Veronika
·
S
Avel Jag är nybörjare på detta område och har några frågor... Har tänkt betäcka mitt engelska fullblodssto i sommar och det lutar åt att...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Jarrah
·
Avel Hur många gånger försök ger ni en hingst om erat sto inte tar sig på andra försöket? Ska ul mitt sto på fredag men jag misstänker att...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Scilla
·
C
Avel Är lite intresserad av Trakhenerhingsten Munchhausen, är det någon här som har någon erfarenhet av honom och hans avkommor ? Eller som...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Cat_and_rat
·
J
Avel Jag har ett sto som fick en infektion förra sommaren när hon hade blivit betäckt. Denna kom dock ganska sent. På dag 14 efter...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: japp1
·
Avel Förlåt en nybörjare. Nu betäcker vi för första gången vårt sto och därefter släpps hon på bete. Jag är en sådan som tänker "det löser...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Jarrah
·
A
Avel Hej alla avelsentusiaster! Jag har precis betäckt mitt fullblodsto (galoppör) och har insett hur lite jag kan om avel! :confused...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Annika Källse
·
Avel Har nu bestämt mig för att vi provar att betäcka stona naturligt, har pratat med lite olika människor och alla verkar ha olika åsikt om...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 269
Senast: Iglatjarn
·
Avel Jag ramlade in på några amerikanska shetlandssidor, och hade det inte stått vad det var för ras hade jag aldrig kunnat gissa! :eek...
2
Svar
23
· Visningar
1 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat