Årsföl med åring?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Joyride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 750

Joyride

Trådstartare
Skall köpa en kompis till mitt hingst föl och undrar om man kan köpa en 1 åring som sällskap, alltså skulle det funka eller skulle 1 åringen vara väldigt dominant?

Min hingst är inte den blygaste typen av föl.

Sv: Årsföl med åring?

Jag tycker att det fungerar bra att ha hingstar mellan 0-2 och ibland 3 år tillsammans. Iallafall gör det det hos oss. Det är klart att det är de äldre som bestämmer, men det är på ett schysst sätt.

Sv: Årsföl med åring?

Har för tillfället mitt ena sto med hingstföl ihop med en två-åring och det går hur bra som helst! De leker och busar tillsammans.
I början när mamman tyckte det gick lite för vilt till, så gick hon emellan och skickade iväg två-åringen. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·
Hemmet Är det någon här som vet om det finns någon standard för degknådare till bakmaskiner? Alltså, ser alla infästningar likadana ut? Min...
Svar
19
· Visningar
563
Senast: vilde
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 089
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka