Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad kan alla ni kalenderbitare berätta för mig om den hingsten? :idea:
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Masse
·
C
Avel Jag skulle behöva lite hjälp angående val av hingst till mitt sto.. Hon är ett 3-årigt sto e Prestige-Pontus, 162 hög, och på...
Svar
18
· Visningar
1 275
Senast: shady
·
Z
Avel Hej, Har ett sto efter A-dur. Vad jag förstått är det en bra stam (Argentinus etc), stoet är mkt ädelt och har mkt god exteriör och bra...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: crazy
·
M
Avel Har en fundering angående mitt halvblodsto som producerar mjölk. Hon har aldrig varit dräktig och är det inte nu heller. Men på sommaren...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Mathilda
·
Z
Avel Fick i natt ett föl. Halvblod otroligt långa ben. Högställd. Fölet är pigg och vaken , äter som den ska osv. Men såg nu i kväll att båda...
Svar
17
· Visningar
4 427
Senast: Rut
·
T
Avel arabhingsten chock dog igår . Han blev 19 år .
Svar
5
· Visningar
904
Senast: timone
·
D
Avel Någon här som var där och har några åsikter? Mina är att om gångarterna skulle premieras så borde trean e Prestige ha vunnit. Hon var...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: belize
·
Avel Jag skulle gärna vilja veta mer om mitt sto's avkomma och hennes egna syskon, vad de presterat m.m. Står sådana uppgifter i stamboken...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: ameo
·
Avel Är det verkligen nödvändigt med betäckningsstationer och isf varför? Om hingstägaren skickar ut sperma kan väl en veterinär utföra...
Svar
9
· Visningar
2 264
Senast: Sophia_
·
Avel Hur länge har ni varit med om att ett sto gått över tiden som längst? Händer det att veterinären får sätta igång stoet? Hur länge...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: tuttiboo
·
P
Avel Skulle villja ha lite hjälp ang hingst val till min dartmoor. Hon är utställd 1 gång då av uppfödaren. Där fick hon 8or rättigenom...
Svar
1
· Visningar
787
Avel Hoppas detta hamnar rätt. Jag har aldrig haft med föl att göra tidigare, så vill samla så mycket info som möjligt. :confused...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Sanette
·
Avel Satt här och funderade med anledning av tråden att betäcka med icke godkända hingstar... Diskutionen har tagit vändningen lite vad som...
2
Svar
20
· Visningar
1 965
Senast: ancan
·
Z
Avel Hej, Har lämnat mitt sto på hingststation för inseminering. Undrar lite över deras kostnader... De tar 3500 kr i stationsavgift (exkl...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
9 317
Senast: Lejonelle
·
S
  • Låst
Avel Är det någon som vet vart jag kan stamforska på min arab valack?
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Ragatan
·
T
Avel Det verkar råda två skilda meningar om extriör och psyke. I en underbar värld har ju både sto och hingst fantastisk extriör och...
2
Svar
29
· Visningar
2 364
Senast: summer san
·
Avel har tittat på en annons om ett föl som är fött i maj. de skriver att man kan hämta henne i oktober. då har hon förmodligen gått med sin...
Svar
19
· Visningar
1 209
Senast: lis1e
·
Avel Det här med seminavgift är lite svår tolkat för mig (är gravid och har lite svårt att tänka klart :crazy: ) På flyinges sida står om...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: gylle
·
Avel Någon som har sett eller hört något om honom? Han är ju fortfarande ganska ung varför han iaf för mig är ganska okänd. Men jag är ivf...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: MissFideli
·
C
Avel Idag har jag äntligen seminerat mitt sto!!.. men hon hade två stora fina ägg så hon ska kollas på mån igen och se om de är kvar eller om...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Scilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V