Sv: Vad ska man avla på för sto egentligen?
Ok, då hamnade vi ju i en helt annan situation... Lynnesfel?...tror nog snarare på hormonfel, eller tråkiga erfarenheter...kanske hon har väldigt ont någonstans...?
Tråkigt att det blev så för dig med märren, men de som sålde henne måste väl ändå ha sagt någonting om hennes temperament tilldig?
Om det är rättt elller fel att hon blivit satt i avelsboxen nu kan man ju diskutera i evighet, men faktum är att många riktigt "svåra" märrar har visat sig vara superbra mammor, som inte nedärver sitt kinkiga humör till sina föl...
summer san skrev:Hade själv ett halvblodssto som var i stort sett farlig vid hantering och ridning, och som varit svår sedan hon var föl. Hon hade en guldkantad stamtavla och helsyskonen var godkänd hingst, och prestations diplomerade ston. Jag anser att hon var helt olämplig att avla på då hon uppförde sig idiotiskt och antagligen skulle ha fört detta vidare till sina föl. . Vilket jag naturligtvis fick veta EFTER att jag köpt henne....Nåväl, jag lyckades häva köpet och lämnade tillbaka hästen, hörde nyligen att hon var satt i avel..... .
Ok, då hamnade vi ju i en helt annan situation... Lynnesfel?...tror nog snarare på hormonfel, eller tråkiga erfarenheter...kanske hon har väldigt ont någonstans...?
Tråkigt att det blev så för dig med märren, men de som sålde henne måste väl ändå ha sagt någonting om hennes temperament tilldig?
Om det är rättt elller fel att hon blivit satt i avelsboxen nu kan man ju diskutera i evighet, men faktum är att många riktigt "svåra" märrar har visat sig vara superbra mammor, som inte nedärver sitt kinkiga humör till sina föl...