Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det ngr arabhingstar i södra Sverige, som har en del engelsk stam i sig? Ngr helengelska :d finns det väl inte? ( De jag vet om...
2
Svar
28
· Visningar
2 596
Senast: Gomir
·
Avel Hej, lägger in en ny tråd här.... Ni som har /har sett och ridit avkommor till dessa och ni som har använt dem till era ston var vänlig...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Görel
·
M
Avel Är det någon som har information om honom. Har en häst vars morfar är denne hingst men kan inte hitta nån fakta alls...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Görel
·
Avel Finns det ston som inte blir dräktiga med vissa hingstar trots att bägge är fertila?????? Vad beror det på isåfall????
Svar
8
· Visningar
908
Senast: anhe
·
P
  • Låst
Avel Har en häst efter denne hingst, vet att han endast efter en sässong ixporterades till italien. Det är det enda jag vet, undrar då om...
Svar
1
· Visningar
830
Avel Jag har ett 4-årigt sto som jag så småning om kommer ta ett föl på. Hon saknar stam och hon är importerad, men jag tycker ju att hon har...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: cactuspower
·
P
Avel Jag har nu under några veckors tid roat mig med att titta på tyska och holländska ridponnyhingstars stamtavlor och finner där att dom...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: pezon
·
Avel Surfade runt lite på olika hingsstationers hemsidor och fick syn på en hingst som heter Wild Dancer och är e Wind Dancer. Han skulle stå...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Tora
·
Avel Mitt Cortez sto ska semineras om i början av juni och jag har idetorka!? Jag vill ha en hingst med mkt bra gångarter och ett plus är om...
2
Svar
26
· Visningar
2 233
Senast: Neptunus
·
T
Avel Vår ungponny har varit iväg hos hingst för första gången i sitt liv, för betäckning vid hand. Första omgången var hon där i ca tre...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: martha
·
M
Avel Hej! Är helt grön på det här med avel men min stora dröm har alltid varit ett litet föl. Vi hade ett hemma när jag var liten och den...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Mirre_1
·
G
Avel Hörde om en stoägare som betäckt med en godkänd hingst och har konstaterat dräktigt men som nu upptäckt att hingsthållaren inte betalt...
2
Svar
22
· Visningar
1 903
Senast: Welsh
·
Avel Mitt sto är nu på betäckning. Fölet är fött den 25 april så hon var på 30 dagar häromdagen. Hon har inte börjat brunsta ännu...
Svar
10
· Visningar
2 635
Senast: Hera
·
D
Avel Hejsan, är ute och tittar lite efter en hings till mitt knabstrupper sto, som jag hade tänkt att betäcka nästa vår, men nu undrar jag om...
2
Svar
27
· Visningar
3 647
Senast: YaYa
·
Avel Är det någon idé att betäcka ett sto som ev har pollenallergi??/Lisa
Svar
3
· Visningar
848
Senast: arna
·
Avel En ny situation för mig.. Mitt fblsto har nu läckt råmjölk i 3 dagar och jag misstänker att det inte är så mkt antikroppar kvar i...
Svar
10
· Visningar
3 965
Senast: Nafayette
·
Avel Vilket av dessa ston skulle du välja att avla på? sto 1. f-88, Origo~Hanni~Parnass, B-prem (88877=38p). 166cm Haft ett föl visad och...
2
Svar
31
· Visningar
2 211
Senast: Zlatan
·
Avel Satt och funderade här då jag har fått vissa problem, har ett stall som ligger i vinkel från det andra stallet där planerna var att...
Svar
15
· Visningar
2 014
Senast: gylle
·
Avel Beslutet är taget. vi SKA betäcka i år. Och vi har valt hingst också (tack för alla råd). Men nu då.. hur börjar man? Borde man...
Svar
12
· Visningar
988
Senast: Lejonelle
·
T
Avel Hejsan! Är lite nyfiken på halvblodsaveln. Jag har varit inne och läst lite påASVH:s hemsida, men har svårt att få datan att kunna läsa...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka