Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Jag vet att det finns någonstans där man kan efterlysa ammor eller om man har ett sto som förlorat sitt föl, jag hittade här på buke men...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: ameo
·
H
Avel Efter åtta dagar bestämde jag att mitt sto och pigga föl skulle få stanna ute på betet. Hade egentligen planerat att släppa dom senare...
Svar
8
· Visningar
3 479
Z
Avel Skulle vilja veta mer om hur denna raser är. Hur är de i lynnet, att rida. Är de klena eller tåliga etc... Hoppar de i allmänhet bra... 2
Svar
25
· Visningar
5 903
Senast: åke
·
T
Avel Är det för sent att betäcka min 13-åring för första gången? :confused: Hon är i fin kondition och hur fräsch som helst.. Har fött upp...
Svar
8
· Visningar
792
Senast: Tippa
·
T
Avel Skickade mitt sto på betäckning och de första veckorna gick åt till att behandla henne med hippotrim eftersom hon hade en bakt.inf och...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Thuja
·
Avel Jag är inte alls hemma på områden kring avel och hingstar, registrering osv :angel: Men jag ska ev köpa ett sto med grå papper...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: clownen
·
Avel Har ett föl(?) i vårt stall som är 10 månader nu och nu precis i dagarna har ägaren börjat avvänjningen. Personligen tycker jag detta... 2
Svar
20
· Visningar
4 931
Senast: lis1e
·
Avel Är det nån som har avkomma efter honom? 2
Svar
23
· Visningar
2 648
Senast: whistler
·
Avel Jag vill nog betäcka mitt sto med Rubinrot när hon blir äldre och har avslutat sin tävlingskarriär, men jag har inte sätt många avkommer...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Natali
·
C
Avel Hej alla, nu har äntligen stallets sto klämt ut sin bebis. Jätte vacker och stor. Men vi undrar en sak. Kan hingstar bli apelkastade...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: MetalFairy
·
Avel Skaffade för två år sedan ett sto. Hon har bra stam, trevlig extriör och ok gångarter. Tyvärr har vi haft lite otur, hon har skadat...
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: apocalypsen
·
T
Avel Undrar bara om det finns någon Welsh Cob på semin i Sverige? Vet inte om jag kan betäcka mitt sto naturligt, och vill reka om det finns...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: ticki
·
Avel Finns det ngr arabhingstar i södra Sverige, som har en del engelsk stam i sig? Ngr helengelska :d finns det väl inte? ( De jag vet om... 2
Svar
28
· Visningar
2 599
Senast: Gomir
·
Avel Hej, lägger in en ny tråd här.... Ni som har /har sett och ridit avkommor till dessa och ni som har använt dem till era ston var vänlig...
Svar
17
· Visningar
1 673
Senast: Görel
·
M
Avel Är det någon som har information om honom. Har en häst vars morfar är denne hingst men kan inte hitta nån fakta alls...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Görel
·
Avel Finns det ston som inte blir dräktiga med vissa hingstar trots att bägge är fertila?????? Vad beror det på isåfall????
Svar
8
· Visningar
912
Senast: anhe
·
P
  • Låst
Avel Har en häst efter denne hingst, vet att han endast efter en sässong ixporterades till italien. Det är det enda jag vet, undrar då om...
Svar
1
· Visningar
839
Avel Jag har ett 4-årigt sto som jag så småning om kommer ta ett föl på. Hon saknar stam och hon är importerad, men jag tycker ju att hon har...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: cactuspower
·
P
Avel Jag har nu under några veckors tid roat mig med att titta på tyska och holländska ridponnyhingstars stamtavlor och finner där att dom...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: pezon
·
Avel Surfade runt lite på olika hingsstationers hemsidor och fick syn på en hingst som heter Wild Dancer och är e Wind Dancer. Han skulle stå...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka