Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Vad är det för skillnad mellan.....? Arabisk häst och Arabisk fullblod Tinker och Irish Cob och Irish Draught¨ Ariégeois och...
Svar
10
· Visningar
1 575
Avel Brukar haflinger få delta i ponnyutställningar?
Svar
6
· Visningar
1 061
Avel Skulle ha fått sperma skickat från Holland idag, men leverantören strulade till det och nu åker vår dyrbara sperma omkring i en lastbil...
Svar
12
· Visningar
1 781
Senast: shadde77
·
I
Avel Ja ännu en brunstfråga. vad har man annars Buke till :p Skulle vilja veta era erfarenheter av dräktighetsresultatet baserat på...
Svar
7
· Visningar
1 294
Senast: Iglatjarn
·
  • Låst
Avel Här samlar vi allt som rör väntan på fölningen: tankar, frustration, oro, glädje mm! 68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
110 283
Senast: ameo
·
Avel Med andra ord har hon en ursäkt till att hästen började stanna på hopplektionen förra veckan!!! :crazy: :eek: Vilken dålig koll...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: ameo
·
Avel Hej alla! Jag letar efter en hoppstammad hingst som hoppar riktigt ruskigt bra, med trevliga gångarter, som naturligt sätter bakbenen... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 505
Senast: MissFideli
·
Avel Iom att jag har varit intresserad av en häst efter Warsteiner har jag tittat runt på varenda tråd som omnämner honom och summa summarum...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: Bullo
·
Avel Har inför sommarens premieringar då ena stoet ska stambokföras, letat efter uppgifter om en avkomma. idag fick jag svaret från Norska...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Welsh
·
Avel Funderar över detta med de olika längderna på hingstproverna ute i Europa. Jag har inte alls fått korn på hur det fungerar. Är det olika...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: gylle
·
Avel Min mor har ett skimmelsto som hon ska betäcka så småningom. Hon är efter en "brunsvart" hingst, men har förmodligen skimlar på moderns... 2
Svar
25
· Visningar
2 438
Senast: Lena_B
·
W
Avel Hur är det med det??? Får man anstränga stot efter semineringen? Ska man inte rida alls eller kan man rida lite mer försiktigt??? När...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: lva
·
H
Avel Är det någon som har fått föl efter Ulrich Z? Hur ser fölet ut? Vilken typ av sto som du betäckt med honom? Ädelt eller/och...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Cyllene
·
Avel Hur fungerar det med stofamiljer? Har namn på ett sto som heter Cilla 618, är det stofamiljsnummret då? Kan man söka på detta om man...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: Görel
·
Avel Nån som vet vart jag kan läsa mer om honom? Vad kostar det att betäcka med honom? :confused: Mest nyfiken, har ju två valacker, så det...
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: Picea
·
R
Avel Är det någon här som vet vad som gäller ang detta: Jag har ett sto som är efter en hingst som sänktes till c förra året. Om jag...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Görel
·
D
  • Låst
Avel undrar när ni brukar sätta igång era fölston efter fölningen??hur börjar ni träning/ridningen igen?hur många timmar i veckan??fel ställe...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Joyride
·
Avel Söker en dressyrhingst som lämnar avkommor som är - mindre än genomsnittet, runt 1,60 - lugna, genomtrevliga, bussiga och... 2
Svar
37
· Visningar
3 626
Senast: ch791022
·
L
Avel En häst på våran anläggning har fått föl nu i vår, han är snart 4 veckor! Vilken färg kommer han att bli? Är det omöjligt att säga...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: MissFideli
·
Avel Hej - vet någon hur det brukar bli att korsa PRE med hästar av halvblodstyp och andra lättare raser? Jag har ett mindre sto korsning...
Svar
14
· Visningar
2 061
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka