Letar efter hbl. hingsten som har "ALLT" ;). Tips?

Sv: Letar efter hbl. hingsten som har "ALLT" ;). Tips?

Jag såg Alcatraz på Flyinge under bruksprovet. Han imponerade stort på mig med sina spänstiga rörelser och sin fräschör vid så hög ålder!

Han imponerade lite på mig med :D. Hade varit roligt att se honom under ryttare.

Hälsningar Helen

Jaghade också väldigt gärna sett honom under ryttare! Kanske till och med hoppande några hinder ;)

Javisst ! Dom pratade på hingstvisningen på Strömsholm om att han skulle vara hemma och hjälpa till vid vallningen av får tror jag det var, så då borde han ju ha kunnats visats lite riden åtminstonde.

Det är ju milsvid skillnad att göra en bedömning av en hinsgt som visas vid han d och en som rids :crazy:

Hälsningar Helen

Jag har sett flera avkommor till Alcatraz och de är ganska höga(..runt 170) men inte alls lika grova som honom själv, mkt lätta i typen och väldigt ser trevliga ut under ryttare. Nu har jag bara sett fem-sex stycken och jag vet inte vad de haft för möderne. De har varit bruna med mkt mindre tecken än honom själv..

Det var köttras kossor han skulle valla, dom hoppades att han skulle vara lika bra på det som Silbersee.

Har du sett dom i Tyskland eller Sverige ?

Hälsningar Helen

Ingen har nämnt superhingsten Majim G än... Jag ska betäcka ett sto tillsammans m en annan tjej och vi har valt honom. Dels för hans höga exteriöra poäng (högst av alla hingstar just nu tror jag!) och dels för hans coola temperament. Jag träffade honom på en tävling i JPK för några veckor sen... jösses säger jag bara! Vilken häftig hingst, han var hur lugn som helst, trots att det var liv och rörelse överallt och ston som gick förbi hela tiden. Han är ju dessutom mkt välstammad och väldigt allround: gått 1,40 hoppning och svår dressyr. En komplett hingst kan man säga!

GiG skrev:
Eller ryttarens... Har ngn sett JB rida en häst med bra bakben i trav? Jag såg Briar en gång i Globen och j-lar i min låda vad han travade så jag tror faktiskt inte att det är Briar det brister hos.

:rofl: kan det verkligen vara möjligt??? :devil: :angel: ;)

Kul att det var så positivt m Alcatraz, ska träffa honom imorgon! :) Någon som vet var premieringsnämnden sa om honom?

Omdöme exteriör: Mäktig, maskulin och välproportionerlig hingst, väl bibehållen för sin ålder. Bred välformad hals, lång manke,
välliggande bog, gott djup i bog och bål, välformat långt kors. Välbenad. Ren, taktmässig och energisk skritt. Taktmässig,
vägvinnande och bogfri trav.

Cornetto kanske?
Himla trevlig hingst, lika snäll som han är snygg.
Cornetto han är ännu finare i verkligheten
Eller Bleckert Boy också jättego. Jättesnygg, och ursnäll. Väldigt gosig.

Fast Bleckert Boy kan ju knappast kallas för hingsten som har allt eftersom hans exteriör var så dålig att han var tvungen att få dispens för att godkännas. Jag såg honom på bruksprovet, och hans rygg såg inte rolig ut. Men han hoppade fantastiskt!

Elmshorn!!

Har mkt bra bakbensaktivitet, fina gångarter, högstäld, ger höga avkommer, men ej grova. Elmshorn har själv väldigt lite tecken, bra ridbarhet.
Har bra spermakvalite.

Dock ger han vassa avkommer med hårt psyke, suveränt om man vill ha en riktig sporthäst, dock inget för dem som kanske inte känner att de klarar av lite vassa hästar.

Har en två åring här hemma (sto), gick till riks som föl, fick mkt beröm för sin bakbenaktivitet (i både trav och galopp) och sin fina trav.
Som 1 åring blev hon klass 1 .
Hon lär bli hög, har inga tecken (mamman har heller inga tecken) och hon har ett väldigt hårt psyke (men det är som mamman som har järnvilja ut över det vanliga, vilja åt bara det positiva hållet), 2 åringen är dock kanska så kaxig och vet vad hon vill....

Senast ändrad:

Hon är 157 cm hög och är e. Maraton-Rote Boldt-Urbino. "Normala" gångarter och hoppar väldigt bra... B-premierad, klass 1. 21 år...
Jag såg Alcatraz på hingstvisningen på Strömsholm coh tyckte han var jätte trevlig! Väldigt maffig!

Hon seminerades idag och de sa att spermerna såg pigga ut!

Vet du något om hur många ston han har hittills denna säsong ? Sa dom bara att dom såg pigga ut ?

Helen

clownen skrev:
Sa dom bara att dom såg pigga ut ?
Helen
:crazy: Det är väl bra? Eller du kanske vill att de ska slå frivolter och hoppa höjd oxå?? ;) :rofl: *OBS, jag skämtar* Det var för frestande ordval för att kunna låta bli :D

:rofl: :rofl: :rofl:

Ja helst en trippel runt egen axel :banana:

Hälsningar Helen

Så .. nu har jag träffat Alcatraz.. och han var underbar. Såg ut som han reds dagligen fast han inte varit riden på 7 år. Tydligen hade han haft ca 40 ston när vi var där, 30 var bokade, så de räknade med att det skulle bli ca 100 ston. Tur att stoägarna besöker honom, det blir kanske bara att han står här en säsong.. Har sökt lite på nätet, och en treårig valack ligger på $20.000 i USA, har inte hittat något billigare när jag letade. Ganska mycket för en treåring.. Det fanns ett 4 årigt sto som gått bra på någon "kvalitets-något", tror hon gick för $30.000 eller om det var $40.000.. Om inte annat kan man ju exportera avkomman till amerikat ;).

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 668
Senast: HMQ
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 424
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: valvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka