Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt Cortez sto ska semineras om i början av juni och jag har idetorka!? Jag vill ha en hingst med mkt bra gångarter och ett plus är om... 2
Svar
26
· Visningar
2 241
Senast: Neptunus
·
T
Avel Vår ungponny har varit iväg hos hingst för första gången i sitt liv, för betäckning vid hand. Första omgången var hon där i ca tre...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: martha
·
M
Avel Hej! Är helt grön på det här med avel men min stora dröm har alltid varit ett litet föl. Vi hade ett hemma när jag var liten och den...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Mirre_1
·
G
Avel Hörde om en stoägare som betäckt med en godkänd hingst och har konstaterat dräktigt men som nu upptäckt att hingsthållaren inte betalt... 2
Svar
22
· Visningar
1 912
Senast: Welsh
·
Avel Mitt sto är nu på betäckning. Fölet är fött den 25 april så hon var på 30 dagar häromdagen. Hon har inte börjat brunsta ännu...
Svar
10
· Visningar
2 638
Senast: Hera
·
D
Avel Hejsan, är ute och tittar lite efter en hings till mitt knabstrupper sto, som jag hade tänkt att betäcka nästa vår, men nu undrar jag om... 2
Svar
27
· Visningar
3 658
Senast: YaYa
·
Avel Är det någon idé att betäcka ett sto som ev har pollenallergi??/Lisa
Svar
3
· Visningar
851
Senast: arna
·
Avel En ny situation för mig.. Mitt fblsto har nu läckt råmjölk i 3 dagar och jag misstänker att det inte är så mkt antikroppar kvar i...
Svar
10
· Visningar
3 973
Senast: Nafayette
·
Avel Vilket av dessa ston skulle du välja att avla på? sto 1. f-88, Origo~Hanni~Parnass, B-prem (88877=38p). 166cm Haft ett föl visad och... 2
Svar
31
· Visningar
2 219
Senast: Zlatan
·
Avel Satt och funderade här då jag har fått vissa problem, har ett stall som ligger i vinkel från det andra stallet där planerna var att...
Svar
15
· Visningar
2 024
Senast: gylle
·
Avel Beslutet är taget. vi SKA betäcka i år. Och vi har valt hingst också (tack för alla råd). Men nu då.. hur börjar man? Borde man...
Svar
12
· Visningar
992
Senast: Lejonelle
·
T
Avel Hejsan! Är lite nyfiken på halvblodsaveln. Jag har varit inne och läst lite påASVH:s hemsida, men har svårt att få datan att kunna läsa...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: ameo
·
Avel Hej, Fick tidigt i morse ett litet stoföl. Undrar nu över vilken färg det är. Dun eller bara brunt med fuskål? Hur vet jag? Mamman...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: loveponies
·
Avel Funderar så smått på att betäcka mitt 17 åriga travsto innan det blir alltför sent. Hon är ca. 151 i mkh och mörkbrun (ser svart ut)...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: looviika
·
Avel Motsätter mig inte bruket av godkända hingstar. Har dock en liten fundering.. Vad är det som säger att en godkänd hingst lämnar... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 390
Senast: rubytoo
·
M
Avel Shetlandsponnystoet har antagligen hyperlipemi och är jättedålig. Veterinären har tagit prover + gett glukos och b-vitamin. Fölet får... 2
Svar
39
· Visningar
3 269
Senast: MissX
·
C
Avel Det får väl inte hästar vara eller? Borde man inte vara rädd för stress hos ett dräktigt sto samt virus abort om man tar den till en...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: chrysler
·
Avel Nån som har tips på bra böcker om dräktighet, fölning och föl/sto hantering? Tänkte betäcka mitt sto i år - första gången - och har hur...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: gylle
·
Avel Zinsky**-Jaguar-Kaliber-Cyrano 162 cm Det lutar nog mest mot att inte betäcka Moonlight i år, men till nästa år blir det nog. Vi är...
Svar
16
· Visningar
1 567
Senast: Molekyl
·
Avel Hur länge växer en Haflinger? Förmodar att det finns stora variationer men det skulle vara intressant att veta om det finns någon som...
Svar
4
· Visningar
2 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka