Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej, Fick tidigt i morse ett litet stoföl. Undrar nu över vilken färg det är. Dun eller bara brunt med fuskål? Hur vet jag? Mamman...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: loveponies
·
Avel Funderar så smått på att betäcka mitt 17 åriga travsto innan det blir alltför sent. Hon är ca. 151 i mkh och mörkbrun (ser svart ut)...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: looviika
·
Avel Motsätter mig inte bruket av godkända hingstar. Har dock en liten fundering.. Vad är det som säger att en godkänd hingst lämnar...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 384
Senast: rubytoo
·
M
Avel Shetlandsponnystoet har antagligen hyperlipemi och är jättedålig. Veterinären har tagit prover + gett glukos och b-vitamin. Fölet får...
2
Svar
39
· Visningar
3 261
Senast: MissX
·
C
Avel Det får väl inte hästar vara eller? Borde man inte vara rädd för stress hos ett dräktigt sto samt virus abort om man tar den till en...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: chrysler
·
Avel Nån som har tips på bra böcker om dräktighet, fölning och föl/sto hantering? Tänkte betäcka mitt sto i år - första gången - och har hur...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: gylle
·
Avel Zinsky**-Jaguar-Kaliber-Cyrano 162 cm Det lutar nog mest mot att inte betäcka Moonlight i år, men till nästa år blir det nog. Vi är...
Svar
16
· Visningar
1 557
Senast: Molekyl
·
Avel Hur länge växer en Haflinger? Förmodar att det finns stora variationer men det skulle vara intressant att veta om det finns någon som...
Svar
4
· Visningar
2 261
H
Avel Vad är det för skillnad mellan.....? Arabisk häst och Arabisk fullblod Tinker och Irish Cob och Irish Draught¨ Ariégeois och...
Svar
10
· Visningar
1 570
Avel Brukar haflinger få delta i ponnyutställningar?
Svar
6
· Visningar
1 058
Avel Skulle ha fått sperma skickat från Holland idag, men leverantören strulade till det och nu åker vår dyrbara sperma omkring i en lastbil...
Svar
12
· Visningar
1 774
Senast: shadde77
·
I
Avel Ja ännu en brunstfråga. vad har man annars Buke till :p Skulle vilja veta era erfarenheter av dräktighetsresultatet baserat på...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Iglatjarn
·
  • Låst
Avel Här samlar vi allt som rör väntan på fölningen: tankar, frustration, oro, glädje mm!
68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
109 659
Senast: ameo
·
Avel Med andra ord har hon en ursäkt till att hästen började stanna på hopplektionen förra veckan!!! :crazy: :eek: Vilken dålig koll...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: ameo
·
Avel Hej alla! Jag letar efter en hoppstammad hingst som hoppar riktigt ruskigt bra, med trevliga gångarter, som naturligt sätter bakbenen...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 497
Senast: MissFideli
·
Avel Iom att jag har varit intresserad av en häst efter Warsteiner har jag tittat runt på varenda tråd som omnämner honom och summa summarum...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Bullo
·
Avel Har inför sommarens premieringar då ena stoet ska stambokföras, letat efter uppgifter om en avkomma. idag fick jag svaret från Norska...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Welsh
·
Avel Funderar över detta med de olika längderna på hingstproverna ute i Europa. Jag har inte alls fått korn på hur det fungerar. Är det olika...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: gylle
·
Avel Min mor har ett skimmelsto som hon ska betäcka så småningom. Hon är efter en "brunsvart" hingst, men har förmodligen skimlar på moderns...
2
Svar
25
· Visningar
2 429
Senast: Lena_B
·
W
Avel Hur är det med det??? Får man anstränga stot efter semineringen? Ska man inte rida alls eller kan man rida lite mer försiktigt??? När...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: lva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka